התלמיד נפצע בשיעור התעמלות – יפוצה ב-12 אלף

הנער, הלוקה בתסמונת דאון, שולב במסגרת לימודים רגילה לבקשת הוריו. בתביעה, שהתקבלה בביהמ"ש, טענו הוריו, שהוא שולב במבדק ריצה, אף שהם לא הרשו לשתף אותו בשיעורי הספורט בשל מצבו הרפואי.
נעמה כהן |
שיעור ריצה. אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בחיפה, אהרן שדה, קיבל בחלקה, תביעה נזיקית לתשלום נזקי גוף שנגרמו לתובע לטענתו בתאונה, בשיעור התעמלות, עת היה בן כ-14 וחייב את מדינת ישראל ועיריית קריית מוצקין ב-12 אלף שקלים.

התובע נולד כשהוא סובל מתסמונת דאון וכן מפגימה קשה ברגליו, חרף מצבו, ביקשו הוריו לשלבו במסגרת לימודים רגילה אך תחת מגבלות המתאימות למצבו. התאונה ארעה על פי הנטען בזמן שיעור התעמלות, התובע והוריו טוענים כי אם התובע הורתה לבית הספר שלא לאפשר לנער להשתתף בשיעורי התעמלות, ברם ביום התאונה התאפשר משום מה לתובע, שישב בצד, לקום ולהשתתף במבדק ריצה ולאחר מספר מטרים מעד, נפל ונחבל.

לתובע נגרם שבר ברגלו השמאלית אך בסופו של יום לא נותרה נכות צמיתה. התובע טוען כי רותק לביתו ולא הגיע לבית הספר במשך כ-3 חודשים. התובעים טוענים כי על הנתבעות, חלה חובה מוגברת כלפי התובע אשר ביקש מחד גיסא ללמוד במסגרת רגילה אך מאידך גיסא היה צריך להקפיד כי הפעילות תתאים לצרכיו ולכושר שיפוטו.

מדינת ישראל טענה כי מעולם לא ניתנה על ידי מי מטעם התובעים הנחייה כלשהי שלא לשלב את התובע בשיעורי התעמלות, שאיפת הורי התובע הייתה דווקא לשלבו במסגרת רגילה ולמנוע החרגתו בשל מצבו ולכן נקטו בגישה של "יעשה מה שיוכל". ביום התאונה דאג המורה להתעמלות לכך ששני תלמידים ילוו את התובע במהלך הפעילות, כך לפי גרסת המורה. הנתבעת טוענת כי בגרסה ראשונה שקיבלה על התאונה נטען בכלל לנפילה ממדרגה ולא לנפילה עקב מצבו הגופני.

המדינה גם טענה כי מדובר באירוע בו אין לייחס לה אחריות. "מדובר", טענה, "בסיכון טבוע בפעילות בה השתתף התובע וכי השתתפותו היא חלק מרצונו ורצון הוריו לשלבו במסגרת הרגילה והרי אם היה מצליח התובע לסיימה בכוחות עצמו, הערך המוסף של הפעילות היה מביא דווקא לתשבחות ולא לביקורת".

לגרסת עיריית קריית מוצקין, הרי היא העסיקה את הסייעת באמצעות חברת כוח אדם והסייעת כפופה להוראות מי מטעם בית הספר או משרד החינוך ותפקידה לסייע לתובע למלא את שנדרש לעשות או את שנזקק לו במהלך יום הלימודים אך אין הסייעת קובעת מה יעשה או מה לא יעשה התובע. העירייה בסיכומיה הפנתה לחוזרי המנכ"ל המגדירים את תפקידי הסייעת בכלל וגם מול שאר הגורמים בבית הספר.

השופט שדה קבע כי המדינה תשלם פיצויים בסך 9,000 שקלים ועוד שכ"ט עו"ד בסך 1,600 שקלים ואילו עיריית קריית מוצקין תשלם להם 3,000 שקלים ועוד שכ"ט עו"ד בסך 600 שקלים.
________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אהרן שדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות