העונש על מכירת סמים לסוכן משטרתי? 4 שנות מאסר

אנאס ח'לאילה נידון למאסר לאחר שהורשע במכירת 4,900 כדורי MDMA לסוכן סמוי במתחם הדיוטי בפרי בנמל התעופה בן גוריון תמורת 65 אלף שקל, ביהמ"ש התחשב בשותפו למעשים, נדאל מוגרבי, וגזר עליו שנתיים מאסר בלבד
אייל חן |
כדורי מרשם כדורי דיכאון
כדורים, אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, אמיר טובי, גזר 4 שנות מאסר ו-20 אלף שקלים קנס על אנאס ח'לאילה ושנתיים מאסר ו-15 אלף שקלים קנס על נדאל מוגרבי שמכרו לסוכן משטרתי 4,900 כדורי MDMA. השופט טובי לא קיבל את בקשת המדינה לחלט את רכושם של הנאשמים.

לפני שנה וחצי, נפגשו הסוכן המשטרתי וח'לאילה במתחם "הדיוטי פרי" בנמל התעופה בן גוריון, מבלי שהמפגש תואם בין השניים. ח'לאילה והסוכן שוחחו על אפשרות לבצע עסקת סמים, בה הסוכן יקנה ממנו סם מסוכן מסוג MDMA במחיר של 14 שקלים לכדור. השניים סיכמו כי ייפגשו, לקידום עסקת הסמים, לאחר שובו של ח'ליאילה מחו"ל.

כששבו מחו"ל החזיקו שני הנאשמים את הסמים ובשיחה עם הסוכן המשטרתי הוחלט שהמחיר ירד ל-13 שקלים לכדור.

לאחר סגירת העיסקה קיבל ח'ליאילה ממוגרבי את הסמים ונפגש עם הסוכן וסיכמו להיפגש במרכז המסחרי בעין המפרץ, בסמוך לבית הקפה "ארומה". ח'ליאילה מסר לסוכן את הסם המסוכן מסוג MDMA, בכמות של 4,881 כדורים מתוך הסמים בהם החזיק באותו מעמד מסר הסוכן לו סך של 65,000 שקלים בהתאם לסיכום ביניהם.

כאמור, ח'ליאילה הורשע בעבירה של סחר בסם מסוכן, וביחד עם מוגרבי הורשעו השניים בעבירה של החזקת סם מסוכן שלא כדין ושלא לצריכה עצמית. בדברו האחרון לפני גזר הדין, שיתף ח'ליאילה כי לפני שבע שנים קיבל החלטה לנהל אורח חיים נורמטיבי. דודו, שהוא כמו בן בשבילו, וחבר ילדות שלו עזרו לו להיכנס לתחום העסקים. בעקבות כך הוא הסתדר מבחינה כלכלית ולא היה צריך להתעסק בפשיעה ובשטויות, כדבריו.

עוד ציין, כי בתור מי שעזב את עולם הפשע, הוא נתקל בעבריינים אותם הכיר בעברו, ותמיד קונן בלבו הפחד שאם יסובב להם את הגב, הם יתנכלו לו, מתוך קנאה על שהסתדר בחיים. לכן, חש עצמו כל הזמן כמי שחייב ללכת בין הטיפות. בכל מקרה, הביע צער וחרטה על מעשיו, בציינו כי אינו רוצה לאבד את כל מה שבנה משך שנים. גם מוגרבי התנצל על מעשיו והביע חרטה עליהם.

השופט טובי, שגזר על השניים 4 שנות מאסר ושנתיים מאסר, החליט שלא לחלט את רכושם של השניים והסתפק בקנסות גבוהים וקבע כי הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירות בהן הורשעו הנאשמים הוא בטחונו ושלומו של הציבור.

"הסמים המופצים בחברה הם רעה חולה", כתב השופט טובי בגזר הדין, "המשחיתה כל חלקה טובה וזורעת חורבן בסביבה, גם הרחוקה. הסמים בענייננו הם לא במדרג הגבוהה ביותר בהיררכית הסמים, כמו הקוקאין וההרואין, אך הם בהחלט גם לא במדרג הנמוך. מסוכנותם טמונה בעיקר בכך שהם נצרכים, בין היתר על ידי מתבגרים וצעירים במסיבות, מבלי שהם מודעים כלל למסוכנות הכרוכה בצריכתם".
__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אמיר טובי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות