הודה בעבירת הריגה – נידון ל-12 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי מרכז אישר הסדר טיעון מקל למוחמד בדיר, 34, מכפר קאסם שירה למוות בעלי טהא, במסגרת סכסוך ביניהם. הרקע לעונש הקל הוא חוו"ד שקבעה כי הירי בוצע לכביש, שלא על מנת לפגוע, אך נתז ממנו חדר לחזה המנוח
גילי סיוון-כהן |
מוכן לירי, נשק יורה ירייה
אילוסטרציה evanto

הרכב שופטי בית משפט המחוזי מרכז, בראשות השופטת רות לורך, גזרו 12 שנות מאסר על מוחמד בדיר, בן 34, מכפר קאסם, שהודה בעבירת הריגה תוך כדי ירי בנשק חם.

הפרקליטות הגיעו להסדר המקל ובו נטען כי בדיר ירה לעבר הכביש ולא לעבר המנוח אולם הכדור ניתז ופגע בו.

על פי ההסדר משפחתו של בדיר שילמה במסגרת סולחה 700 אלף שקלים.

על פי כתב האישום המקורי, שהוגש לפני כשנתיים, מוחמד בדיר, הואשם ברצח עלי טהא, אולם הפרקליטות הגיע עם בדיר להסדר טיעון מקל במיוחד, כך שהאישום שונה להריגה.

באישום המתוקן נטען כי בדיר ירה מספר יריות לעבר בית אביה של אשתו, חמישה או שישה כדורים בזמן שבני המשפחה היו בבית, ובהמשך כאשר הוא פגש בו בכיכר, ירה רק יריה אחת לכיוון הכביש ולא אל המנוח שנפגע ובחזה – דבר שהוביל למותו.

לפני גזר הדין, אמר בדיר: "אני מאוד מצטער על מה שהיה, אני עשיתי טעות שאני אקח אותה כל החיים איתי. בחקירה הראשונה הצטערתי ובכיתי ואני מצטער היום ואצטער כל החיים ואם אלוהים יתן לי כוח אני אנסה כמה שיותר לעזור למשפחה של המנוח שהיתה ממש משפחה שלי".

הסנגור טען כי ההסדר הגיע לאור קשיים ראייתיים ממשיים הקשורים לירי עצמו.

מיד עם מעצרו של הנאשם ציין הסנגור כי הופתע מכך שהמנוח מת מאחר ולטענת הנאשם הוא כלל לא כיוון לגופו של המנוח אלא לכיוון הכביש מאחר ולא רצה לפגוע בו.

הטענה לא נבדקה על ידי היחידה החוקרת ואולם ההגנה פנתה למומחים מטעמה שערכו שתי חוות דעת אשר מהן עולה כי הירי כוון לכביש ורק נתז הוא שפגע במנוח.

חוות הדעת הועברו לעיון המאשימה אשר בסופו של יום גם לאורן הגיעה להסדר הטיעון.

עוד ציינו הצדדים כי בין הצדדים נערך הסכם סולחה, משפחת המנוח יודעת על הסדר הטיעון ומסכימה לו.

"הנאשם נעדר כל מעורבות פלילית קודמת, הביע צער על תוצאות האירוע אשר לא היתה לו כל כוונה לתוצאה שכזו", כתבו השופטים בגזר הדין.

ביהמ"ש קבע כי בסופו של יום, למרות התוצאה הטרגית הקשה, העונש לו עתרו הצדדים המורכב ממאסר בפועל שאינו קצר ורכיב פיצוי כספי משמעותי שכבר הועבר למשפחת המנוח, כמו גם הסולחה בין הצדדים, ראוי ומשקף את האיזון הנכון בין השיקולים השונים.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות לורך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות