בן 23 נאשם: מכר תוכנות כופר בטלגרם

שוטר סמוי שפעל מטעם יחידת הסייבר בלהב 433 יצר קשר עם סוחרים בתוכנות כופר באפליקציית הטלגרם והוביל להעמדתו לדין של מיכאל זייצב, תושב נתניה. על פי כתב האישום הוא מכר כל תוכנה תמורת 500 דולר
גילי סיוון-כהן |
טלפון נייד סמארטפון מכשיר הודעות מסרון אפליקציה
"למעשיו אין אח ורע בפסיקה". אילוסטרציה evanto

לבית משפט השלום בנתניה הוגש כתב אישום נגד מיכאל זייצב, תושב העיר בן 23, בגין סחר בתוכנת כופר (Ransomware) בטלגרם, וכן עבירות נוספות של סחר בסמים מסוכנים בטלגרם, החזקת כלים לשם מסחר בסמים והחזקת שטרות מזויפים.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים דצמבר 2020 וינואר 2021 הפעילה יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל שוטר סמוי, שמטרתו הייתה לנהל קשר עם סוחרים בתוכנות כופר ובתוכנות בלתי-חוקיות אחרות בטלגרם.

בעקבות זאת, נוצר קשר בין השוטר הסמוי לבין הנאשם, ובמסגרת פעילות זו עלה בידי המשטרה להוכיח שתי מכירות של תוכנת הכופר בתמורה ל-500 דולר אמריקני לכל עסקה.

התשלום הועבר לידי הנאשם בביטקוין, לבקשתו, וזאת על מנת להסוות את זהותו כמקבל התשלום. תוכנת הכופר שנמכרה על-ידי הנאשם אפשרה ליצור קובץ הצפנה אשר יישלח לקורבן, ולאחר פתיחת הקובץ יוצפנו כלל הקבצים במחשבו של הקורבן, עד לקבלת מפתח ההצפנה מטעמו של התוקף.

התוכנה אפשרה גם לבחור אילו סוגי קבצים יוצפנו במחשבו של הקורבן, ויצרה באופן אוטומטי מכתב כופר בכל אחת ואחת מתיקיותיו של הקורבן במחשב. במהלך ההתכתבות של השוטר הסמוי עם הנאשם, הבהיר הנאשם לשוטר הסמוי כי התוכנה הנמכרת יכולה להצפין בצורה חזקה את הקבצים במחשבו של הקורבן, כך שהוא לא יוכל לפתוח את הקבצים מבלי לקבל את מפתח ההצפנה מטעם התוקף.

בנוסף, הנאשם הציע למכירה סמים בקבוצות שונות בטלגרם, ובמספר הזדמנויות מכר קנאביס. כן החזיק בביתו סמים בכמות שלא לצריכה עצמית, כלים המשמשים להכנת סמים מסוכנים ושטרות מזויפים בהיקף של 6,400 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות