פרשת השחיתות ב"מי אביבים": מאסר וקנס על מהנדס בחברה העירונית שהורשע בקבלת שוחד

אברהם ברכו, מהנדס ובכיר ב"מי אביבים", הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שקיבל מקבלנים 60 אלף שקל בתמורה להעברת כספים מחברת המים של ת"א על עבודה שלא ביצעו. גז"ד בעניינו הוא האחרון מבין 28 המורשעים בפרשה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון גונן גזרה עונש של 11 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 60 אלף שקלים על אברהם ברכו, מהנדס שהיה אחראי על אזור צפון תל אביב ב"מי אביבים", אשר הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בקבלת שוחד ובעבירות על פי פקודת מס הכנסה. מדובר באחרון גזרי הדין שניתן בפרשת השחיתות רחבת ההיקף שהתרחשה בתאגיד המים של תל אביב-יפו, בין השנים 2013-2010.

על פי כתב האישום שבו הודה והורשע, קיבל ברכו מקבלנים שסיפקו שירותים לתאגיד המים סך כולל של 60,000 שקלים שהועברו אליו בתשלומים חודשיים, ובתמורה לכך העלים עין מהחיובים הכוזבים שהגישו הקבלנים, ופעל לאישור מהיר של החיובים. בכך, היה ברכו חלק ממסכת שחיתות רחבה, במסגרתה מנהלים ועובדים בתאגיד המים "מי אביבים" ביקשו וקיבלו שוחד מחברות קבלניות, ובתמורה לכך היטיבו עמן בדרכי מרמה שונות. סכומי השוחד בפרשה הסתכמו במיליוני שקלים.

בפרשה הורשעו זה מכבר 27 נאשמים ובהם עובדי ציבור מתאגיד המים, מנהלים ועובדים בחברות הקבלניות והחברות הקבלניות עצמן, כל נאשם על פי חלקו בפרשה, בביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, גניבה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה. על מרבית המורשעים בתיק נגזרו עונשי מאסר ממושכים מאחורי סורג ובריח, ושווי סך הקנסות והחילוטים שנגזרו בתיק עולה על עשרה מיליון שקלים.

מי שיזם וניהל את מנגנון תשלומי השוחד בפרשה היה מנהל מרכז שליטה ובקרה במי אביבים, יוסף ליבוביץ'. ליבוביץ' הורשע בנובמבר 2019 במסגרת הסדר טיעון, בקבלת שוחד בגובה של כ-3.5 מיליון שקלים, בתיווך לשוחד בהיקף של מאות אלפי שקלים ובעבירות נוספות, ונגזרו עליו 6 שנים ו-4 חודשי מאסר, קנס וחילוט נכסים בסכום של כ-2 מיליון שקלים. בעת חקירת הפרשה, ליבוביץ' נמלט מישראל והוסגר אליה כשנה לאחר שנמלט, לאחר שנתפס בפנמה.

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל אגמון-גונן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות