ביהמ"ש: אי אפשר לכפות על אב להדק את הקשר עם בנותיו

אם ל-2 בנות פנתה בבקשה לביהמ"ש למנות "מתאם הורי" שיסייע בשיפור הקשר בין האב לילדות. היא נדחתה על ידי ביהמ"ש שציין כי "חיובו של הורה לשהות עם ילד שלא מרצונו – נזקו רב מן התועלת"
דנה לווינסקי |
אבא אב ובת ילדה משחקים מציירים דיני משפחה
אב ובתו. אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט לענייני משפחה ת"א, ארז שני, מחק בקשה של אם, למינוי 'מתאם הורי' כדי לשפר את הקשר בין בנותיה לאביהם, זאת בהיעדר הסכמה בין הצדדים. השופט שני שהורה לאם לשלם את הוצאות הנתבע בסך 5,000 שקלים, כתב בהחלטתו כי "אין הוא מבין את אלו הסוברים כי טוב לכפות על הורה להיות בקשר עם ילדו למעלה מכפי שהוא חפץ".

את התביעה הגישה אם לשתי בנות, כנגד אביהן של הבנות ובסעיף העתירות לא מבוקש למעשה דבר זולת מינוי מתאם הורי. מתאם הורי, הוא גוף פרטי אשר משמש למעשה, במקום חוסר יכולתם של הורים לנהל תקשורת ביניהם.

השופט שני ציין בהחלטתו כי חיובו של הורה, לשהות עם ילד שלא מרצונו "נזקו רב מן התועלת" ובמקרה שהורה חפץ בתדירות זמני שהות נמוכים, תהא ה"תרופה" בסעד כספי, או בפיצוי אחר. "במקרה הזה ברור כי אין מדובר במצב של חוסר קשר אלא במצב שטיב הקשר גם תדירותו אינם משביעים את רצוננו", כתב השופט.

"אינני מבין מה טעם אמנה מתאם הורי שעה שטיפולים פסיכולוגיים אשר בהם השתתפו הצדדים כהנה וכהנה לא צלחו ולא הביאו את הצדדים לכלל הבנה. למעשה, האם מתארת מצב בו היתה היא לזר על האב והוא אינו מוכן לתקשר עמה, גם לקבל ממנה הדרכות חינוכיות כיצד עליו לנהוג. הבנתי את הדין היא כזו שהאם אינה יכולה למנות עצמה כ'בקר ומנחה' לטיב הקשר אשר בוחר האב לנהל עם בנותיו, כל עוד לא מדובר במניעת נזק שיש בו סכנה של ממש על דרך מניעת קשר ולא על דרך כפיית הרחבת קשר".

השופט שני הוסיף: "עתירה ולפיה צריך לכפות על אדם השתתפות בתיאום הורי כי לדעתו של אחד ההורים הקשר בינו לבין בנותיו אינו טוב דיו לא יכירנו מקומה. אומרת האם כי היא אוהבת את בנותיה אהבת נפש ואני מאמין, מן הסתם תעניק היא לבנותיה כל שיש לאל ידה להעניק ואילו האב יהא מופקד על טיוב הקשר בעצמו. לא לאם לשמש 'יחידת בקרה' על טיב התנהלותו של האב כל עוד לא מדובר בנזק מובהק של ממש".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז שני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות