רוזנשטיין ישוחרר שחרור מוקדם מהכלא – "אין בשחרורו כדי לסכן את שלום הציבור"

ראש ארגון הפשע ישוחרר ממאסר 9 חודשים לפני תום ריצוי עונשו, כך על פי החלטת ועדת השחרורים שליד שב"ס ולמרות התנגדות המדינה: "למרות העבירות החמורות שביצע האסיר מביע עייפות מחברותו בעולם הפשע"
אייל חן |
זאב רוזנשטיין
זאב רוזנשטיין. צילום ארכיון: פלאש 90

למרות סירוב המדינה, ראש ארגון הפשע, זאב רוזנשטיין ישוחרר מהמאסר תשעה חודשים לפני תום ריצוי עונשו, כך קבעה ועדת השחרורים בראשות יו"ר הועדה השופט משה מכליס.

כזכור, רוזנשטיין, מרצה מאסר לתקופה של 17 שנות מאסר, מתוכם 12 שנות מאסר בגין עבירת סמים עליה נתן את הדין בארצות הברית, ו- 5 שנות מאסר בגין עבירה של קשירת קשר לפשע, עליה נתן את הדין בישראל. את עונש המאסר הוא החל לרצות את ב-8 בנובמבר 2004 ומועד השחרור המלא של האסיר היה אמור להיות ב-7 בנובמבר 2021.

הוועדה קיימה מספר דיונים בעניינו של רוזנשטיין, בהם סירבה לבקשת השחרור ולפני כשנה קיבלה הועדה החלטה לקיים דיון חוזר בעניינו של האסיר, וזאת לאחר שהתקיים דיון בפני בית המשפט המחוזי מרכז לוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, שם קבע השופט אברהם יעקב שעל הועדה לקיים דיון חוזר בעניינו של האסיר "ולבחון בצורה מעמיקה האם אכן הוא זקוק לאותה קבוצה טיפולית נוספת ולדון בעינין גם בנפש חפצה לאור העובדה שקבוצה כזו אינה יכולה להתקיים היום".

בעקבות ההחלטה לקיים דיון חוזר בעניינו של האסיר, התכנסה הועדה בחודש נובמבר האחרון ובאותו מועד שמעה את קציני המודיעין של שב"ס ושל משטרת ישראל, שהציגו בפני חברי הועדה את כלל המידע המודיעיני שהצטבר בעניינו של רוזנשטיין. שב"ס לאחר מכן הציג בפני חברי הועדה נתונים בדו"ח הסוציאלי לפיהם החל האסיר להשתלב בטיפול קבוצתי בכלא וחברי הועדה היו בדעה שעדיין לא בשלה העת ליתן החלטה לגופו של ענין, ומן הראוי כי האסיר ימשיך את שילובו בטיפול הקבוצתי ולקראת הדיון הנוסף תגיש העו"ס דו"ח על שילובו של האסיר באותו הליך טיפולי קבוצתי.

לפני מספר שבועות הוגש דוח מאת עו"ס הכלא, בו היא מציינת את שילובו של רוזנשטיין בהליך הטיפולי הקבוצתי וציינה כי הוא הצליח לשתף בפתיחות ולהצביע על מניעים שהובילו אותו למעורבות בעולם עברייני. עוד ציינה העו"ס כי רוזנשטיין הצליח לאמוד את הנזקים ולראות בחומרה את מעשיו, וכן מביע חרטה ומתבייש במעשיו ואף מגלה עייפות מאורח חייו העברייני. לסיכום כתבה העו"ס שההליכים הטיפוליים בהם השתתף הניבו תוצאות חיוביות וניכר כי בשלב זה הוא יכול להמשיך את הטיפול במסגרת תכנית שיקום בפיקוח של רש"א.

המדינה, שהתנגדה לשחרור, טענה כי רוזנשטיין לא הרים את הנטל המוגבר המוטל עליו כדי להראות שינוי נסיבות מהותי מההחלטה האחרונה בעניינו, עוד נטען כי הוא נעדר בשלות טיפולית, וזאת למרות האמור בדוח העו"ס האחרון ועדכון רש"א.

חברי הוועדה קיבלו את הבקשה וכתבו בהחלטתם כי הם שבו ובחנו את פרוטוקול הדיון בו הוצג המידע המשטרתי ומידע שב"ס וצרפו לכך את העובדה שעל פי דוח המנהל אין לאסיר עבירות משמעת, ולפיכך הגיעו למסקנה כי התנהגותו של רוזנשטיין בכלא "ראויה".

חברי הוועדה עברו על המידע המודיעיני שהוצג הן על ידי משטרת ישראל והן על ידי שב"ס ושמעו דברים על ידי קציני המודיעין של משטרת ישראל ושל שב"ס. בסופו של יום, כך על פי החלטתם, הם מצאו כי אין בעובדת שחרורו של האסיר "כדי להשפיע על מידת המסוכנות הנשקפת מן האסיר".

הוועדה ציינה עוד כי מדוחות העו"ס ומפרוטוקולי הדיונים בבתי המשפט עולה "תמונה של אסיר המצוי בעולם הפשע משחר נעוריו, וכיום הוא מביע עייפות מחברותו בעולם זה".

בהחלטת הוועדה נכתב עוד: "הוועדה אכן מתרשמת כי אמנם עבר האסיר עבירות חמורות ביותר והוא מצוי בעולם הפשע מגיל צעיר. עד למאסרו האחרון לפני 17 שנה היה האסיר מצוי עמוק בתוך העולם העברייני ועל כך הוא משלם היום במאסר הארוך שעומד לפני סיומו. הועדה מתרשמת כי השנים הרבות בהן בילה האסיר בכלא, הטיפול אותו עבר בשנים האחרונות ומצבו הרפואי אכן גרמו לו לשינוי תודעתי ואין בשחרורו כדי לסכן את שלום הציבור".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות