בימים אלה השיקו עיריית ירושלים והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים ממשק ממוחשב חדש לבדיקת היעדר חובות לעירייה, במסגרת רישום עסקאות במקרקעין. יודגש כי בכל עסקת רישום מקרקעין נדרש מבקש רישום העסקה להמציא, בין יתר המסמכים הנדרשים, אישור מהרשות המקומית בדבר היעדר חובות.
השקת הממשק החדש היא חלק מתהליך הפחתת הבירוקרטיה והמהפכה הדיגיטלית אשר תשפר את השירות לתושב, שאינו נדרש עוד להגיע למשרדי העירייה לצורך קבלת האישור, ולא נדרש להגיש את האישור המקורי ללשכת רישום המקרקעין. בהתאם לכך, הממשק גם מקצר את משך הזמן בטיפול בבקשה לרישום עסקה והאישורים יועברו באמצעותו ע"י העירייה לטאבו במשרד המשפטים, כך שמהימנות האישור שניתן אינה מוטלת בספק שכן הוא מתקבל ישירות מהעירייה.
תושב המבקש מהעירייה תעודה לרשם המקרקעין יפנה לאתר האינטרנט העירוני ויצרף מסמכים נדרשים. בגמר הטיפול בתעודה יישלח מסרון לתושב, והתעודה תועבר אוטומטית לרשות לזכויות מקרקעין. בנוסף, תישלח לתושב הודעה במייל המאשרת כי תעודת היעדר החובות נשלחה לרשם המקרקעין. חשוב לציין כי מעתה יש להגיש בקשה לתעודת היעדר חובות רק באמצעות טופס מקוון באתר העירייה.