אמיר רז החשוד ברצח אשתו משנה גרסה: "פעלתי מהגנה עצמית"

אף שכבר הודה בבצוע המעשה שינה רז את גרסתו. חוות דעת פסיכיאטרית ראשונה שהוגשה בעניינו לביהמ"ש קובעת כי הוא כשיר לעמוד לדין. מעצרו הוארך ב-5 ימים נוספים
מעיין לביא |
אמיר רז, הנאשם ברצח אשתו. צילום מסך מתוך פייסבוק

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מוטי פירר, האריך היום (יום א') בחמישה ימים נוספים את מעצרו של השוטר אמיר רז, בן ה-33, החשוד שרצח כי רצח למוות את אשתו דיאנה רז ביישוב נעלה שבבנימין. אף שהודה במיוחס לו שינה רז את גרסתו וכעת הוא טוען כי פעל מתוך הגנה עצמית. חוות דעת פסיכיאטרית ראשונה שהוגשה בעניינו לבית המשפט קובע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

רז שירת כשוטר במשטרת מודיעין ובעבר גם שימש כמאבטח בנתב"ג, היה בביתו כאשר התפתח ויכוח בינו לבין בת זוגו בזמן שילדיהם היו בבית, האם אמרה לילדים לעלות לקומה העליונה בבית ואז על פי החשד השוטר רצח אותה. לאחר הירי הוא יצר קשר עם אימו וביקש שתיקח את ארבעת הילדים, לאחר מכן התקשר למפקדו במשטרה כדי לדווח על הירי ובמהלך השבת שעברה הודה ושחזר את הרצח בפני החוקרים ומעצרו הוארך עד היום (יום א').

דיאנה רז ז"ל. צילום מסך מתוך פייסבוק

היום הובא השוטר להארכת מעצר נוספת, שם נטען על ידי מח"ש כי החשוד בחקירתו האחרונה ניסה לשנות גרסה וניסה לטעון להגנה עצמית. לטענת נציג מח"ש, גרסתו החדשה גם צריכה להיבדק ובמקביל, בוצעו חקירות ילדים, שהופכות את האירוע הזה לטענת מח"ש, לחמור יותר.

מנגד, הסנגור ביקש לצמצם את מספר ימי ההארכת המעצר, אותם ביקשה מח"ש. "הפעולות שנותרו לביצוע שבנות שיבוש לא רבות כל כך שמצדיקות בקשה. האירוע מבחינה ראייתית הוא לא מהמורכבים. לא מבחינת החומרה אלא מבחינה ראייתית", אמר הסנגור.

השופט פירר שקיבל את בקשת הסנגור הסתפק בחמישה ימי מעצר, לעומת 10 אותם ביקשה מח"ש וכתב בהחלטתו. "מדובר באירוע טראגי", כתב השופט בהחלטתו, "בו על פי החשד רצח החשוד את אשתו לנגד עיני ילדיהם. עיון בתיק החקירה מעלה כי מאז בקשת המעצר האחרונה, נעשו פעולות חקירה רבות וכי היחידה החוקרת עבדה ללא לאות, עם זאת נדרשות פעולות חקירה נוספות, בין היתר לאור טענות שהעלה החשוד בחקירתו בדבר הגנה עצמית, טענה שמחייבת בדיקה מעמיקה. אין מחלוקת כי קיים חשד סביר בקשר לעבירות המיוחסות לחשוד, שכן החשוד קשר עצמו באופן מפורש למעשים. כמו כן, אין ספק כי מהמעשים המיוחסים עולה מסוכנות רבה".

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מוטי פירר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות