בכפוף לשימוע: בעלי תפקיד בעיריית ראשל"צ יואשמו בשוחד

הפרקליטות הודיעה כי תעמיד לדין בעבירות שחיתות קבלנים ובעלי תפקידים בעיריית ראשל"צ בעבר ובהווה
מעיין לביא |
כסף זר דולר מזויף

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לשני קבלני תשתיות, בנימין עוזיאל וקבלן נוסף ששמו אסור בפרסום כי היא שוקלת את העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. במקביל נשקלת העמדתם לדין של חבר מועצת העיר ראשל"צ אייל מושיוב וניצן פלג ששימש בעבר כמנכ"ל החברה הכלכלית, בעבירות מרמה והפרת אמונים. בפרקליטות עבירות מרמה והפרת אמונים.

החשדות נגד שני הקבלנים נחקרו במסגרת "פרשה 1803", אשר במסגרתה נשלח מכתב שימוע לחבר הכנסת, דוד ביטן, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, ב- 9 פרשות שונות בין השנים 2011-2017. במסגרת פרשה זו, נחקרו גם האירועים סביב שני מכרזים אשר הוציאה החברה הכלכלית בראשון לציון לביצוע עבודות תשתית במתחם ה-1000.

על פי כתב החשדות, עוזיאל והקבלן הנוסף, חברו יחד על מנת שעוזיאל ייגש למכרזים לביצוע עבודות תשתית במתחם ה-1000, על אף שהחברה הקבלנית שבבעלותו אינה עומדת בתנאי הסף שנקבעו למכרזים אלה. החברה הקבלנית שבבעלותו של הקבלן הנוסף עמדה בכל תנאי הסף, לכן השניים סיכמו כי החברה שלו תעניק כסות לחברה שבבעלות עוזיאל בהליכי המכרז. מי שהייתה המציעה האמיתית בשני המכרזים, ומי שנשאה בסיכונים הכלכליים הכרוכים בהגשת הצעה למכרז ובביצוע העבודות היא חברתו של עוזיאל. על פי החשד, השניים הסתירו זאת מחברי וועדת המכרזים.

עוד עלה בכתב החשדות כי עוזיאל ניסה להביא לביטול המכרז השני, ללא הצלחה, באמצעות שימוש בקשריו של אחד מעדי המדינה בפרשה, המקורב לח"כ ביטן. ההכנסות מביצוע העבודות במכרזים, עמדו על כ- 94 מיליון שקלים הולבנו על ידי עוזיאל והקבלן הנוסף באמצעות הצגתה בכזב של החברה בבעלות עוזיאל כקבלנית משנה, ויצירת כסות לגיטימית להעברות הכספים בין החברות.

בנוסף, על פי כתב החשדות, עוזיאל הציע שוחד לפלג, ששימש כמנכ"ל החברה הכלכלית בראשון לציון במהלך שנת 2015. עוזיאל, על פי החשד, הציע שוחד גם לסמנכ"ל החברה הכלכלית, בשלהי שנת 2017, וזאת על רקע רצונו של עוזיאל לקנות מהעירייה, באמצעות החברה הכלכלית, את עודפי האדמה שנצברו בשטח של מתחם ה-1000, במחיר נמוך מהאומדן של החברה הכלכלית וללא מכרז.

הפרקליטות גם לחבר מועצת העיר ראשון לציון, אייל מושיוב, כי היא שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות מרמה והפרת האמונים, שביצע במסגרת תפקידו בחברה הכלכלית של עיריית ראשון לציון. על פי החשד מושיוב סייע לעוזיאל ולשותפו, אחד מעדי המדינה בפרשה, לזכות במרמה במכרזים שהוציאה החברה הכלכלית לביצוע עבודות במתחם ה-1000 בעיר. שווי המכרזים נאמד בעשרות מיליוני שקלים. "הכל", נכתב בכתב החשדות, "תוך תקווה גלויה לקבל טובות הנאה פוליטיות מביטן ומעד המדינה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות