שדדו טלפון נייד – נידונו ל-1.6 מאסר בפועל

2 תושבי הדרום הורשעו כי תקפו עובר אורח במרכז המסחרי בב"ש וגנבו ממנו את המכשיר הסלולארי שלו. בנוסף לעונש המאסר נקבע כי יפצו אותו ב-2,000 שקלים: "לא נגרמו למתלונן נזקים פיזיים משמעותיים אך ניתן להבין את האימה שחש עת התנפלו עליו"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, גזר 18 חודשי מאסר, על שני תושבי הדרום, אשר תוך כדי תקיפה קשה גנבו טלפון נייד מאדם בסמטה בבאר שבע. השופט ליבדרו גם הורה לכל אחד מהנאשמים לפצות את המתלונן ב-2,000 שקלים.

מעובדות כתב האישום המתוקן עלה כי המתלונן שהה במרכז מסחרי בבאר שבע, כאשר במקום שהו גם הנאשמים ואדם נוסף. בשלב כלשהו, החלו בין המתלונן, והנאשמים חילופי דברים והם הגיעו לסמטה בבאר שבע. במהלך האירועים החליטו הנאשמים והשותף לתקוף בצוותא את המתלונן במטרה לגנוב ממנו. הם תקפו אותו כאשר אחד מהם אחז בצווארו ובפיו על מנת שלא יצעק, אחד מהם אחז בידו והשלישי הכניס ידיו לכיסי מכנסיו של המתלונן על מנת לגנוב את תוכנם ונטלו ממנו טלפון נייד, 150 שקלים ונמלטו מהמקום.

בגזר הדין, כתב השופט ליבדרו כי מידת הפגיעה בערכים המוגנים היא לא מבוטלת כלל ועיקר. "אף אם האלימות שהופעלה כנגד המתלונן", כתב השופט, "לא התאפיינה בחומרה יתרה ולא נגרמו למתלונן נזקים פיזיים משמעותיים, אך בנקל ניתן להבין את האימה שהוא חש עת התנפלו עליו וגנבו ממנו את שגנבו".

"חטיפה וגניבת מכשירי טלפון נייד", הוסיף השופט בגזר הדין, "הפכה לתופעה נפוצה ולאמצעי לעשיית רווח קל תוך התפתחותו של 'שוק שחור' למכירת מכשירים גנובים. מעבר לנזק הכלכלי שיש בגניבת המכשיר הנייד של המתלונן, יש לתת את הדעת גם לפגיעה בפרטיות עקב איבוד וחשיפה של פרטים אישיים השמורים במכשיר הנייד כמו רשימת אנשי קשר, מספרי הטלפון, תמונות, יומן, רשימות אישיות ועוד. בנסיבות אלו, ברי כי עוגמת הנפש הנגרמת לבעליו של הטלפון הנייד בעקבות גניבתו היא משמעותית".
______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות