חשד: ירה בנהג שחתך אותו בכביש

ביהמ"ש השלום בתל אביב האריך ב-4 ימים את מעצרו של מאבטח, תושב מעלה אדומים בן 24, החשוד כי ירה ופצה קשה נהג רכב בעקבות סכסוך סתמי בכביש. סנגורו של החשוד: "הוא שלף את האקדח כדי להגן על עמו"
גילי סיוון-כהן |
משטרה תאונה ירי לילה אירוע
זירת האירוע סמוך למחלף השבעה. צילום: משטרת ישראל

עצבים על הכביש. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, עדי יעקובוביץ, האריכה בארבעה ימים את מעצרו של מאבטח, תושב מעלה אדומים, בן 24, בחשד שירה ופצע באורח קשה נהג רכב, זאת בשל סכסוך על הכביש.

ביום חמישי בלילה התקבל דיווח במשטרה ובמד"א על נהג רכב פרטי, שנורה בסמוך למחלף השבעה. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה את הפצוע באורח קשה לבית החולים ובמקביל השוטרים, שפתחו בחקירה עצרו את החשוד במעשה, נהג רכב אחר אשר הוא זה שהזעיק את הכוחות למקום. מחקירה עלה כי עקב סכסוך בכביש בין החשוד לנהג רכב אחר, הם נעצרו בצד הדרך, כל אחד יצא מהרכב שלו ובסופו של דבר, החשוד שלף אקדח, אותו הוא נושא ברישיון ופצע את הנהג האחר פצעים קשים. כרגע אותו נהג מאושפז בבי"ח תל השומר במצב קשה כשהוא מורדם.

בסוף השבוע הובא הנהג היורה לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שם אמר הסנגור כי כי פעל מתוך הגנה עצמית. לדבריו, הנהג האחר הפריע לו בנסיעה בכביש ולאחר שהשניים עצרו באי תנועה, הוא רץ לקראתו עם חפץ כלשהו. לפי הסנגור, החשוד שלף את אקדחו, הזהיר את הנהג הנוסף ורק לאחר מכן ירה באוויר. בהמשך ירה פעם נוספת על מנת לנטרל את הנהג, זאת מתוך חשש לחייו.

"אני באמת לא מקל ראש בתוצאות מעשה החשוד,, אמר הסנגור, "התוצאות הן עבור הגנה עצמית קלאסית, לדעתי לא היה ניתן לסתור את הטענה, האמנו לחשוד שהקורבן הפצוע נהג בפראות, הפריע לו בנסיעה, חתך אותו, כמעט הוריד אותו מהדרך, החשוד עמד על אי תנועה בצומת מרומזר, לידו במספר מטרים עצר רכב החשוד, הוא רץ אליו והחזיק דבר מה ביד. החשוד החזיק נשק ברישיון, הוא אדם נורמטיבי, ללא כל הסתבכות קודמת עם החוק. הוא הוציא אקדח, הזהיר את האחר המתלונן, אף ירה באוויר לפני שכיוון נשק לעבר האחר. הוא לדעתי פעל בהתאם לאותם כללים שנהוגים".

השופטת יעקובוביץ שהאריכה את מעצר החשוד בארבעה ימים, בגין חשד לביצוע עבירות של פציעה כשעבריין מזויין וניסיון לגרימה באדישות למותו של אדם, ציינה בהחלטתה כי "קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשוד בגין העבירות שבביצוען הוחשד, וכי מתקיימת עילה למעצרו מסוג מסוכנות והן מסוג שיבוש".

_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עדי יעקובוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות