הצית מיטה בחדר מיון כי לא היה מרוצה מהטיפול; ירצה 3 שנות מאסר

בית המשפט גזר שלוש שנות מאסר לגבר שהצית פח ומיטה בחדר מיון של בית החולים ברזילי באשקלון, כי לא היה מרוצה מהטיפול בו
דנה לווינסקי |
בית החולים ברזילי, אשקלון. צילום: ויקיפדיה

3 שנות מאסר נגזרו על מטופל שלא היה שבע רצון ממהירות הטיפול בו בבית החולים ברזילי שבאשקלון ועל כן הצית מיטה ופח בחדר המיון. "זה הוא מעשה אלימות על רקע טיפול רפואי ומדובר בתופעה פסולה וחמורה", נכתב בגזר הדין.

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, ציין עוד בגזר הדין כי הוא נמנע מלהטיל קנס על המצית בשל מצבו הכלכלי הקשה.

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם, תושב אשקלון, הוא הגיע לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא מצויד במספר מצתים והמתין לקבלת טיפול בחדר המיון. בשלב מסוים, נטען, החליט המטופל להצית אש בשני מוקדים שונים בבית החולים על מנת לגרום נזק לרכוש בית החולים.

לפי כתב האישום הסיבה להצתה הייתה חוסר שביעות רצון ממשך ההמתנה ומהיחס שקיבל מהצוות הרפואי בבית החולים. המטופל, כך מתואר באישום, נכנס לחדר השירותים הסמוך לחדר הרופא והצית בו פח זבל ולאחר מכן יצא מחדר השירותים והתיישב על אחד מספסלי ההמתנה.

בהמשך, כך לפי כתב האישום, נכנס המטופל לחדר ריק, הצית מיטה ואז יצא ממנו כשהוא סוגר אחריו את דלת החדר על מנת לעכב את גילוי המעשה. לאחר מכן התיישב על ספסל סמוך והמתין.

בעקבות מעשיו של הנאשם עלה חדר הרופא והציוד שבתוכו באש והמטופלים ואנשי הצוות פונו מהמקום למספר שעות. בהמשך כובתה האש באמצעות מערכת ההתזה הקיימת בבית החולים. ואולם, החדר ותכולתו נהרסו כליל והנזק שנגרם למקום הוערך בכ-23 אלף שקל.

בגזר הדין ציין השופט ליבדרו כי אומנם לא נגרמו פגיעות בנפש אך: "ניתן רק לשער את פוטנציאל הסיכון והנזק שיכול היה להיגרם עד כדי סיכון חיים של ממש לולא הופעלה מערכת כיבוי האש והופעלו המתזים".

לפי השופט, מעבר לנזק שנגרם לרכוש, פונה חדר המיון מהצוות הרפואי ומהמטופלים ששהו בו והמקום הושבת במשך שעתיים תמימות. "חדר המיון", נכתב בגזר הדין, "הוא ליבו הפועם של בית החולים הפועל יום ולילה ללא ליאות כשדרכו עוברים מספר רב של חולים שונים המגיעים לטיפול לרבות כאלו הנמצאים בסכנת חיים. סיכון החולים, הקושי לפנות חולים בשל מצבם ממקום האירוע יחד עם ההפסקה בטיפול בהם היא כשלעצמה מהווה סיכון חיים ומלמדת על חומרת מעשיו של הנאשם".

השופט הוסיף: "מעשה הצתה זה הוא מעשה אלימות על רקע טיפול רפואי וככזה נכנס הוא בגדרי התופעה הפסולה של מעשי אלימות במוסדות בריאות על רקע טיפול רפואי".
___________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות