נשללה אפוטרופסות מאב המואשם בניסיון רצח האם

על רקע התיקון לחוק שהובילה שירה איסקוב לשלילת הזכויות מהורה שהואשם באלימות כלפי בן משפחה, קבע ביהמ"ש שדן בניסיון רצח בתוך המשפחה, כי האפוטרופסות של האב תישלל עד קבלת גזר הדין בהליכים המתנהלים נגדו
רונן לוי |

רק לפני כחודשיים, עבר בכנסת התיקון לחוק לשלילת אפוטרופסות מהורה שהואשם באלימות או בעבירות מין כלפי בן משפחה וכעת, שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, מירה דהן קיבלה בקשת אם לשלול את האפוטרופסות, באופן זמני עד גזר הדין מאב אשר ניסה לרצוח את אשתו.

תיקון מספר 19 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות עבר בכנסת, לאחר שאביעד משה שהואשם בניסיון הרצח של בת זוגו שירה איסקוב, התכוון למנוע מבנם המשותף קבלת טיפולים רפואיים. על פי סעיף החוק, שעבר בכנסת, הורה שהוגש נגדו כתב אישום בשל ביצוע עבירת רצח או ניסיון לרצח שביצע כלפי ההורה האחר של הקטין או כלפי אחד מילדיו שלו או עבירת אינוס או מעשה סדום שביצע באחד מילדיו, תישלל האפוטרופסות שלו על ילדו הקטין זמנית עד זיכויו או עד מתן פסק דין חלוט המרשיעו בביצוע העבירה".

לאחר התיקון לחוק, הוגשה לבית משפט לענייני משפחה בקשת אימו של הקטין לשלילת אפוטרופסות אביו עליו. השופטת דהן ציינה כי במקרה הזה, משעה שהוגש כתב אישום כנגד האב בגין ניסיון לרצח שביצע כלפי האם וכאמור בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, הרי שברירת המחדל הינה שלילה זמנית של אפוטרופסות ההורה המואשם בהתבסס על הגשת כתב האישום גרידא.

"אשר על כן", נכתב בהחלטת ביהמ"ש, "אני מורה על מתן סעד זמני לפיו תישלל האפוטרופסות על הקטין מהאב המשיב ואני קובעת כי האפוטרופסות הבלעדית על הקטין- תהא מסורה באופן זמני לאימו בלבד. ככל שהמשיב יורשע בדין וכאמור בהוראות החוק- תבחן שלילה קבועה של האפוטרופסות".

השופטת דהן הוסיפה: "נראה כי סוגיית החיסונים והטיפולים הרפואיים לקטין, באה על פתרונה. ככל שקיים צורך בצו קונקרטי עד להכרעה כוללת בתיק, תעתור האם בהתאם".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מירה דהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות