העדות המצמררת של בת הזוג המוכה: "הוא התנפל עלי בעיניים כועסות ואמר לי שהוא שונא אותי"

ביהמ"ש השלום בראשל"צ גזר עונש של 16 חודשי מאסר על גבר שהיכה את חברתו, שבר את ידה וסירב להזעיק לה טיפול רפואי. בת הזוג העידה: "הוא אמר לי אם תזמיני משטרה אני אהרוג אותך, תמותי"
גילי סיוון-כהן |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, גזר 16 חודשי מאסר בפועל על גבר שהיכה את בת זוג ושבר את ידה וסירב להזעיק לה אמבולנס. השופט אבנון אף הורה לנאשם לשלם למתלוננת 5,000 שקלים וקנס בסך אלף שקלים. במסגרת ההליכים בתיק העידה בת הזוג לפרטי פרטים על מה שקרה באותו היום בעדות מצמררת: "שכבתי על הרצפה כחצי שעה בכיתי, צעקתי, חשבתי אולי מישהו כן יזעיק משטרה, הרי השכנים… יכול להיות שישמעו את זה".

על פי כתב האישום, בחודש מרץ האחרון, עת שהו בביתם בראשון לציון ושתו משקאות אלכוהוליים, נתגלע ויכוח בין הנאשם לבין המתלוננת, בת זוגו באותה עת. הנאשם החל מגדף אותה וכשזו השיבה כי אם לא יחדל היא תזעיק משטרה לביתם, הוא תפס בחולצתה, קרעהּ ואיים עליה באמרו: "זונה, אני ארצח אותך, את יכולה להזמין את מי שאת רוצה אני לא מפחד מאף אחד". בהמשך לכך תקף אותה והיא נהדפה, נפלה לרצפה וחשה כאב בידה השמאלית. בעודה מוטלת על הארץ, בעט הנאשם בגבה ובחזהּ.

המתלוננת ביקשה מן הנאשם שיזעיק עבורה אמבולנס, אך הוא סירב לבקשתה בטענה כי המציאה את הטענה שידה נשברה. המתלוננת קמה ויצאה מהבית לכיוון קיוסק סמוך, שם פגשה בעובד המקום, היא ביקשה ממנו כי יזמין משטרה, וכך נעשה. בהמשך נלקחה המתלוננת לבית החולים, שם אובחנו שבר במרפק ידה השמאלית ונפיחות בכף ידה הימנית.

בעדותה במשפט סיפרה המתלוננת על מה שאירע באותו ערב ועל התנהגותו של בן הזוג לשעבר: "לפתע הוא קם ומתחיל לצעוק 'כלבה, בת זונה, את מסתובבת עם אתיופים, ומי את בכלל שאת תגידי לי כאן' ואז אני אומרת 'אם כן ואתה מקלל אותי, אם לא תלך אני מזמינה משטרה'. הוא אומר 'אה את משתפת פעולה עם השוטרים, עובדת בשבילם, את כל הזמן שומרת קשר איתם', אז אני אמרתי לו 'אתה לא נורמלי, לך מפה אני אזמין משטרה'".

לדבריה, בשלב זה איים עליה: "אם תזמיני משטרה אהרוג אותך". "ואז הוא תפס אותי", תארה בת הזוג, "הוא מתנפל והעיניים שלו כועסות, תפס אותי בסוודר, קרע אותו, המשיך לקלל אותי 'אני שונא אותך כל כך, נמאסת עליי' וכן הלאה, התחיל למשוך אותי, תפס אותי ביד בזרוע, התחיל לסובב אותי ולדחוף. חשתי כאב ביד".

עוד העידה: "בהמשך דחף אותי לרצפה והתחיל לבעוט בי ברגליים, לבעוט בי בכל חלקי הגוף. אמרתי לו 'שברת לי את היד, ואתה עוד מרביץ לי, שברת לי את היד'. הוא השיב לי 'הייתה לי כבר בוגדת כזאת שהיא העמידה פנים, שיחקה את התפקיד'. בעט בי ברגליו ובעט בי בחזה בנעליים. אמרתי 'מה אתה עושה', אני אישה, אני פחדתי על החזה שלי. אז אני הצמדתי את היד שלי והוא בעט כבר ביד. היד שלי כבר הייתה נפוחה, כחולה, ואז הוא אמר לי 'תמותי, את מעמידה פנים, נמאס לי". אמרתי לו 'תזמין לי אמבולנס, אני מרגישה רע והיד שלי שבורה כבר'.

"הוא הלך התיישב על הספה ושיחק או לא יודעת מה הוא עשה, עסק בטלפון שלו. שכבתי על הרצפה כחצי שעה בכיתי, צעקתי, חשבתי אולי מישהו כן יזעיק משטרה, הרי השכנים יכול להיות שישמעו את זה. כל הזמן פניתי וביקשתי ממנו להזמין אמבולנס כי אני יודעת מה זה שבר ביד, שתי הידיים שלי היו שברים ומיד הרגשתי שזה שבר".

במשפט התברר כי לנאשם הרשעות קודמות ביניהם הרשעה באלימות כלפי בת זוג ולמרות עדות המתלוננות הסניגור טען כי מעשי מרשו מצויים ברף חומרה נמוך והשבר במרפק התאחה בחלוף פרק זמן קצר ומדובר באירוע אלימות יחיד וקצר, אשר נמשך לטענתו שניות בודדות… הסנגור גם טען להיעדר כוונה במעשיו של הנאשם וביקש להיבנות ממחלת האוסטאופורוזיס ממנה סובלת המתלוננת, אשר "תרמה כנראה את חלקה לשבר".

השופט גיא אבנון שקבע מתחם ענישה בין 30-12 חודשי מאסר. קבע כי מדובר היה בהתנהגות ברוטאלית של הנאשם שאף הותיר אותה כאובה על הרצפה. "לאחר שבחנתי את מדיניות הענישה הנוהגת", כתב השופט אבנון בגזר הדין, "ותוך שנתתי דעתי להתנהגותו הברוטלית של הנאשם, שאינה 'מתחילה ונגמרת' בקללה יחידה, מכה אחת או בעיטה בודדת – כי אם באלימות פיזית ומילולית, שהותירה את המתלוננת כשידה האחת שבורה והאחרת חבולה, מוטלת כאוּבה על הרצפה ונאלצת לספוג עלבונות מפי הנאשם, שבאדישותו (האלימה אף היא) התפנה לעסוק בענייניו והתעלם מהפצרותיה כי יזמין עבורה אמבולנס".

השופט אבנון הוסיף: "למרבה הצער, עבירות אלימות המבוצעות על ידי גברים כלפי בנות זוגם אינן תופעה חדשה וחריגה, כי אם מכת מדינה כואבת שתוצאותיה הרסניות הן בעבור קורבן העבירה, והן לחברה בכללותה. בתי המשפט ביטאו פעם אחר פעם יחס של סלידה וגינוי כלפי נאשמים המתעמרים בבנות זוגם, תוך הדגשת החובה להחמיר בענישה".


לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות