נהג בפסילה כשהוא בגילופין בכמות של פי 16.5 מהמותר בחוק וקיבל הסדר מקל

בית המשפט התחשב בטיעוני הסניגור ובחר להפעיל את עונש המאסר המותנה בחפיפה
זוהר אטיאס |
לא הוכח שנהג בשכרות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט לתעבורה בעכו, אסתר טפטה גרדי, קיבלה הסדר טיעון, אליו הגיע עו"ד אביעד חייט שייצג את תושב צפת בן 28, שהורשע בנהיגה בשכרות ובזמן פסילה לנהיגה וגזר עליו 10 חודשי מאסר בפועל, כאשר את עונש המאסר המותנה, בשל עבירה דומה, הפעילה בחופף לעונש המאסר בלבד.

על פי כתב האישום, הצעיר נסע ברכבו בחודש מאי האחרון, למרות שנפסל רישיון נהיגתו על ידי בית משפט בנצרת, וזאת מאחר ומעולם לא הוציא רישיון נהיגה. בבדיקת שכרות שנעשתה לו הוברר כי ריכוז האלכוהול בליטר אחד נשוף הנו 846 מיקרוגרם העולה על הריכוז שנקבע בתקנות פי 16.5.

הסנגור, עו"ד אביעד חייט, פעל ולמרות עברו התעבורתי המכביד של הנאשם, הצליח להגיע להסדר טיעון מקל, עם התביעה, לפיו מרשו ירצה כאמור, מאסר בפועל של 10 חודשים מיום מעצרו בחודש מאי האחרון וכן יופעל המאסר המותנה בן 10 חודשים, זאת באופן חופף. "מדובר בנאשם שלראשונה בחייו מבקש לבצע מהפך של ממש בהתנהלותו ובשגרת חייו. הביע רצון עז ואמיתי לשקם את עצמו ואת משפחתו. החכים להליך טיפולי ארוך ומקיף, וזאת בלא כל הגבלה… נציין שמדובר באב לילד בן 4. אדם שנסיבות חייו קשות מאוד… אדם ללא מסגרת משפחתית תומכת ורחוק מכך. בתוך כך, נקלע לעולם האפל יותר ולביצוע עבירות מסכנות חיים. אך כפי שציינתי, מדובר במי שלא יאכזב את המערכת ויפעל באופן כן ואמיתי לשם שיקומו", אמר בטיעונים לעונש עו"ד חייט.

עו"ד אביעד חייט

כאמור, השופטת גרדי, קיבלה את הסדר הטיעון ומצאה אותו הולם את נסיבות המקרה ואת נסיבותיו האישיות של הנאשם, ומבלי להתעלם מחומרת העבירה, קבעה כי ירצה בסך הכל עונש מאסר בן 10 חודשים וללא כל קנס, הנאשם כאמור שוחרר ממאסרו מיד בתום הדיון.

עו״ד חייט בחר שלא להגיב לכתבה.

__________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת אסתר טפטה גרדי

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%a2%d7%93-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%98

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות