נדחתה תביעת נזקי גוף לאשה שנפלה ברחוב בשל חוסר עקביות בגרסאותיה

תושבת עכו, 72, טענה בתביעה נגד העירייה כי נתקלה במדרכה משובשת, נפלה ונחבלה, אולם ביהמ"ש דחה את תביעתה וחייב אותה בהוצאות: "לא נרשם במסמכים הרפואיים סיפור של מעידה על גבי מכשול או מפגע"
נעמה כהן |
אילוסטרציה evanto

תביעות נזיקין נגד רשויות מקומיות בשל מפגעים, מוגשות מדי יום, אבל מתברר שלפחות במסמכים שמגישים צריכים להיות עקביים ולא לשנות גרסאות. שופט בית משפט השלום בעכו, עמית רוזינס, דחה תביעה נגד עיריית עכו, לאחר שתושבת העיר, בת 72, טענה כי נפלה ונפגעה בשל מדרכה משובשת בעיר. השופט רוזינס שדחה את התביעה, ציין כי גרסותיה של התובעת היו רבות ושונות והורה לה לשלם לעירייה 15 אלף שקלים הוצאות ושכ"ט עו"ד.

התובעת תושבת העיר עכו, טענה, כי בעת שהלכה על מדרכה מרובת מפגעים ומשובשת בעיר, נתקלה רגלה בלבני המדרכה שהיו לא סדורים והיא נפלה ארצה בחוזקה. כתוצאה מכך נגרמה לה חבלה בזרוע יד שמאל ושבר בכתף שמאל. לטענת התובעת, העובדה שהעירייה אפשרה קיומו של מפגע בטיחותי במדרכה מהווה התנהגות רשלנית, אשר גרמה לתאונה. מומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי קבע, כי נותרה לתובעת נכות צמיתה בשיעור של 15% בגין שבר בכתף שמאל, שהותיר עיוות ופגיעה במפרק הכתף ומגבלה בתנועות הכתף.

מנגד העירייה, התגוננה בטענות שונות, לרבות הכחשה של נסיבות התאונה ושל האחריות על נפילת התובעת. בין השאר העירייה הגישה תצהיר נוסף של מנהל אגף שיפור פני העיר, לפיו היא עורכת פעולות תחזוקה יזומות, סיורים לאיתור מפגעים ועבודת שוטפות בכל יום מימי השבוע. בנוסף, היא מפעילה מוקד עירוני לפניות ותלונות, ולא הייתה כל פניה אודות המפגע הנטען.

בא כוח העירייה, הפנה לסתירות ולהבדלים בבין גרסאות התובעת בעניין התאונה. טען, כי לא די בראיות שהציגה התובעת כדי להוכיח את נסיבות התאונה. לכן, לטענת ב"כ העירייה, בהעדר ראיות במידה מספקת לנסיבות התאונה, לא הוכחה עילת התביעה, ולא עלה בידי התובעת להוכיח, כי העירייה התרשלה כלפיה בצורה כלשהי.

השופט רוזינס, שדחה את התביעה, ציין בהחלטתו שלא זו בלבד שלא נרשם במסמכים הרפואיים הנ"ל סיפור של מעידה על גבי מכשול או מפגע כלשהם, לא ברחוב ולא בכלל, במסמך הסיכום של חדר המיון נרשם, פעמיים, סיפור של חולשה פתאומית ותחושת עילפון, על סף אבדן הכרה, שקדמו לאירוע הנפילה.

"לא זו בלבד", כתב השופט, "שלא נרשם במסמכים הרפואיים הנ"ל סיפור של מעידה על גבי מכשול או מפגע כלשהם, לא ברחוב ולא בכלל, במסמך הסיכום של חדר המיון נרשם, פעמיים, סיפור של חולשה פתאומית ותחושת עילפון, על סף אבדן הכרה, שקדמו לאירוע הנפילה".

השופט והוסיף: "חוסר העקביות ושינוי העדות, במהלכה, מחלישים עוד יותר את מידת האמון שניתן לתת בעדות. זאת ועוד, אם אכן התובעת מסרה לרופא שנפלה ליד קופ"ח, העובדה שביקשה ממנו בהמשך (בעצמה או באמצעות מי מטעמה), לשנות את המסמך הרפואי ולהוסיף לו רישום לפיו נפלה ברחוב ולא ליד קופת חולים, מחזקת את הרושם של ייזום ראיות באופן מגמתי".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית רוזינס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות