האם מותר לפגוע בעיסוקו של מי שמסרב להתחסן?

על רקע פרסומים שונים בתקשורת על כוונה לפגוע במשלח ידו של מי שמסרב לקבל את החיסון נגד נגיף הקורונה, יוצא עו"ד איתי יפה ביוזמה חדשה ומרשימה: ייצוג ללא תשלום מראש (על בסיס הצלחה בלבד) לכל מי שנפגע בעבודה בגלל סירוב לחיסון
דניאל בן חמו |
עו"ד איתי יפה. צילום מסך מתוך פייסבוק

עו"ד איתי יפה, המשמש כליטיגטור ומגשר בתחום המשפט המסחרי, יוצא ביוזמה חדשה, על רקע הפרסומים השונים בתקשורת, מהימים האחרונים, לפיהם ראשי רשויות ובעלי עסקים נוספים יפגעו במשלח ידם של עובדים אם יסרבו להתחסן נגד נגיף הקורונה.

על רקע הקריאות הללו, קורא עו"ד יפה לכל מי שנפגע בעבודה בגלל שסירב להתחסן לפנות למשרדו והוא ייצג אותו ללא תשלום מראש (על בסיס הצלחה בלבד). "בואו נשלב ידיים ונעצור את הפגיעה בחסות הקורונה, בזכויות הפרט במדינת ישראל!", כך הוא כתב בפוסט שפרסם.

"עם כל הכבוד (ואין כבוד) לנגיף שתקף 8% מאוכלוסיית המדינה במהלך עשרה חודשים", מוסיף עוד עו"ד יפה, "זו עדין לא סיבה לתת למישהו, בעלות מוקנית על גופם של 100% מהאזרחים, ולפגוע בזכות היסודית לאוטונומיה של הפרט על גופו".

עו"ד יפה מדגיש ומבהיר כי לא הנגיף הוא זה שסגר את העסקים, אלא המדיניות. "אף אחד", כך לדבריו, "לא בדק כמה הנגיף פגע באוכלוסייה העובדת (25-67), אף אחד לא חשב לסגור עסקים לפי אזורי תחלואה (את ההסתה דווקא הם מאוד מיקדו בהתאם), אפילו לא חשבו לאפשר פתיחת עסקים למי שעשה בדיקה ונמצא שלילי. שום כלום! סגירה מוחלטת שהביאה למשבר כלכלי וגם לכאוס ואובדן משמעת ציבורית".

חיסון לקורונה, צילום: פלאש 90

הדרישה של המעסיקים מעובדיהם להתחסן, לא מגיעה מדאגה לשלום הציבור, אלא מהפחד מקריסה כלכלית בשל הסגרים המטורפים הללו שהוכיחו עד עכשיו 0 יעילות. כלל לא ברור שהחיסון מונע הדבקה ואפילו משרד הבריאות עדין מסרב לקבל אחריות ולפטור את המחוסנים ממסכות.

על רקע הביקורת כלפי מי שמסרב להתחסן, מבהיר עו"ד יפה כי לא כל מי שמסרב להתחסן הוא מתנגד לחיסונים. "יש סקאלה רחבה באמצע ומגוון דעות", הוא אומר. "אני יודע שזה קשה להכלה כשזה לא שחור או לבן ושיש גם אנשים צבעוניים שלא הכל אצלם ימין-שמאל, בעד-נגד. אבל זה קיים".

לדבריו, זכותם של המעסיקים לעודד התחסנות באמצעות מענקים כספיים, חופשות, ושאר הטבות. אבל אין שום זכות קנויה למעסיק להשתמש בכוחו כבעל העוצמה הכלכלית, ולאיים בפיטורים על מי שמסרב להתחסן. "אינני נגד חיסונים", הוא מדגיש, "אני נגד כפיית חיסונים. ולכן אני מוכן להירתם למאבק לשמירה על זכויות העובדים נגד חובת החיסונים. הזכות להחליט על גופנו היא שלנו בלבד, ואין לתת לאיש את הזכות להטיל סנקציות בשל כך. הלוואי ויימצא העורך דין שיעתור נגד הדרכון הירוק לבגץ. בשם הנגיף מצאו להם צידוק להגביל את חופש התנועה".

לפניות לעו"ד איתי יפה לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות