ביקש להישפט על דוח – והקנס הוכפל

תושב פתח תקווה שביקש להישפט על ברירת קנס בנוגע להשלכת אשפה הפסיד בבית המשפט המחוזי שהכפיל את סכום הדוח
רונן לוי |
פתח תקוה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פקחי פתח תקוה נתקלו בערמת פסולת ברחבי העיר. הם לא התעצלו ומצאו בה פרטים של משליך האשפה ולכן רשמו לו דוח. התושב לא ויתר וביקש להישפט ואף שנדחו טענותיו והקנס הוכפל הוא שב וערער לבית המשפט המחוזי, בלא הצלחה.

הדוח, ברירת קנס, נרשמה לתושב העיר פתח תקוה על סכום של 475 שקלים לאחר שפינה את האשפה למקום שלא יועד לכך לפי חוק העזר. בתמונות אותן צילם הפקח נראתה בבירור ערמת האשפה ובתוכה פתק הנראה כרישום של משלוח עם הפרטים המזהים של המשליך. מקבל הדוח, תושב העיר, טען בין היתר, כי לא ניתן לדעת כיצד הפתק הגיע לערמה וכי אין ראיות ישירות הקושרות אותו לביצוע העבירה.

התושב קיווה כי בית משפט השלום יקבל את דבריו ואולי אף יקל בסכום הקנס אולם פסק הדין שניתן ע"י כבוד השופט עודד מורנו בבית המשפט לעניינים מקומיים בפ"ת, הורה לו לשלם קנס מוגדל בסך 1,000 שקלים בגין העבירה שבוצעה, במקום 475 שקלים.

‏האזרח לא ויתר והגיש ערעור גם לבית המשפט המחוזי. גם שם דחה השופט אברהם יעקב את גרסתו של התושב, דחה את הערעור והשאיר על כנו את הקנס המוגדל.

בפסק הדין כתב השופט יעקב: "בית המשפט קמא נסמך על ראיות נסיבתיות לפיהן בתוך ערמת האשפה נמצאו ניירות שעליהם שמו וכתובתו של המערער. ראיה זו היא ראיה נסיבתית ובשלב השני לאחר קבלת הראיה, עובר הנטל אל כתפי המערער להטיל ספק באותן ראיות נסיבתיות".
_______________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עודד מורנו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות