מערכת החינוך חוזרת (חלקית) ללימודים בגנים ובבתי הספר

הקבינט אישר את מתווה החזרה ללימודים, אך הם יתקיימו רק בישובים ירוקים וצהובים ובחלק מהישובים הכתומים. המשמעות: מרבית ילדי ישראל ימשיכו ללמוד בזום
רונן לוי |
אילוסטרציה

קבינט הקורונה החליט אמש (יום ג') כי הלימודים הפיזיים בגנים ובבתי הספר יחלו מחר (יום ה'), אולם רק בחלק קטן מהמדינה, שכן החלטת הקבינט מתייחסת למוסדות חינוך המצויים ביישובים ירוקים, צהובים ובחלק מהכתומים כפי שקבע משרד הבריאות, ולשכבות הגיל: גנים וכיתות א-ד. ביתר האזורים ובשכבות הגיל ה'-יב' הלמידה תימשך מרחוק.

זהו המתווה שאושר על ידי הקבינט:

הלמידה באזורים ירוקים, צהובים ובחלק מהאזורים הכתומים: בגני הילדים הלימודים יתקיימו לאורך 6 ימים בשבוע, בהתאם למערכת השעות הרגילה. בצהרוני גני הילדים יפעלו 5 ימים בשבוע, בצוותים קבועים ובקבוצות קבועות (מ-3 כיתות גן לכל היותר, עד 28 תלמידים בקבוצה).

בכיתות א'-ב' הלמידה תתקיים בכיתות מלאות לאורך 5 ימים בשבוע למשך 5 שעות ביום. בצהרוני כיתות א'-ב': יפעלו 5 ימים בשבוע, בקבוצות קבועות ובצוותים קבועים.

בכיתות ג'-ד' הלימודים יתקיימו בקבוצות קבועות (עד 20 תלמידים בקבוצה) לאורך 5 ימים בשבוע למשך 5 שעות ביום. בכיתות ה'-יב' הלימודים ימשיכו להתקיים במתכונת של למידה מרחוק.

מעבר בין קבוצות לימוד: בכיתות א'-ב' מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 3 קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.
בכיתות ג'-ד' מורה יוכל ללמד תוך מעבר בין 4 קבוצות אורגניות קבועות, לכל היותר.

בגני הילדים, בבתי ספר היסודיים והעל יסודיים (כולל בכיתות ה'-יב') ניתן לקיים מפגשים בשטח פתוח בקבוצה של 9 תלמידים ומורה לכל היותר.

בחינות בגרות, מתכונת, הסמכה ומיון למוסדות חינוך (סמינרים) יתקיימו בכל האזורים בהתאם למתווה הבחינות.

"דורשים יציבות"

בתגובה למתווה שאושר בקבינט, בהתאחדות מעונות היום הפרטיים מסרו: "במקומות שיוכלו לעבוד בתוך חלוקת השכונות לצבעי הרמזור לא ברור מה יעשו ילדים משכונות אדומות וכתומות שהגן שלהם נמצא באיזור צהוב או ירוק עם ניקוד של מתחת ל 6.5 ושיעור מתחסנים של 70 אחוז מעל גיל 50 שכאמור אין לא לגננת, לא להורים ולא לילדים כל השפעה על נתון זה. אנחנו דורשים יציבות, עבור הילדים ועבור המערכת.

"יום פתוח יום סגור וחוסר וודאות אחת גדולה ומתמשכת שעלולה לייצר טראומה מתמשכת לילדים. טרם הוצג כל מתווה לפיצוי או לרשת ביטחון כלכלית. אנחנו על סף קריסה של המערכת. נראה שהממשלה יוצאת במלחמת התשה נגד החינוך, איננו רוצים להכביד על ההורים ולהשבית את הגנים הפרטיים אך לא תהיה לנו ברירה ללא מתווה יציב. שיטת האקורדיון מרסקת את מעונות הגיל הרך".

כיתת בית ספר. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

19,705 תלמידים חולים בכל מערכת החינוך

עוד קודם לאישור המתווה הציג משרד החינוך את נתוני התחלואה העדכניים (ליום ג') בקרב ילדי הגנים, תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי בתי הספר.

בגני הילדים: מהנתונים של הגנים עולה, כי מתוך 533,491 ילדי הגנים 3,746 נמצאו חולים. מדובר ב-5.33% מכלל החולים באוכלוסייה, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא .5.74%

בחינוך היסודי: מתוך 1,073,680 תלמידים 8,802 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב-12.51% מכלל החולים באוכלוסייה, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 11.56%.

בחינוך העל יסודי: מתוך 809,836 תלמידים 7,155 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב-10.17% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 8.72%.

חינוך מיוחד- גני ילדים: מתוך 22,698 תלמידים, 304 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב- 0.43% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 0.24%.

חינוך מיוחד- בתי ספר: מתוך 31,723 תלמידים, 410 תלמידים נמצאו חולים. מדובר ב- 0.58% מכלל החולים באוכלוסייה הכללית, בעוד שחלקם באוכלוסייה הוא 0.34%.

כלל החולים במערכת החינוך: בסך הכל, מדובר ב-19,705 תלמידים חולים בכל מערכת החינוך. בנוסף, יש 2,099 עובדי הוראה חולים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות