לא ייאמן: איש שוק ההון שגנב ממשקיעיו חשוד שניסה לסחוט את בנו של השופט

איש שוק ההון אמיר ברמלי שהורשע בגניבת מאות מיליונים ממשקיעיו חשוד בשליחת מכתבי סחיטה לעו"ד ווליד כבוב, בנו של השופט חאלד כבוב שדן בהליך הפלילי נגדו בניסיון לגרום לפסילתו
רונן לוי |
השופט חאלד כבוב. צילום: פלאש 90

אמיר ברמלי, שהורשע באוקטובר בעבירות מרמה וגניבה של מאות מיליוני שקלים ממשקיעים, עומד כעת מאחורי חשד לפרשייה חדשה והיא סחיטת באיומים של השופט במשפטו חאלד כבוב, שאמור לגזור את דינו, זאת באמצעות איומים על בנו וואליד. סנגוריו של ברמלי, שנמצא במעצר עד תום ההליכים, צפויים לבקש לפסול את השופט כבוב מלגזור את דינו.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון, שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, השופט כבוב, הרשיע את ברמלי בגניבת של כ-300 מיליון שקלים ממשקיעים וכן בעבירות של מרמה, זיוף, הלבנת הון ועבירות ניירות ערך. ברמלי, גייס כספים ממשקיעים באמצעות מצגי שווא, ובין היתר הבטיח תשואות גבוהות ללא סיכון. לאחר מכן, הוא השתמש בכספים כדי להשקיע אותם בחברות שבבעלותו ולצרכיו הפרטיים. כאשר אותן חברות נקלעו לקשיים, שילם ברמלי למשקיעים באמצעות כספים של משקיעים חדשים.

הפרשיה החדשה הינה חשד לניסיון לסחוט את עו"ד ווליד כבוב באמצעות מכתבים והודעות ששלח לו. לפני מספר שנים איש עסקים ניסה לתווך בין השניים לבצע עסקה אולם כשעו"ד כבוב הבין במה המדובר עזב את העסקה. על פי החשד, ברמלי ניסה לנצל את המפגש ביניהם כדי לסחוט את עורך הדין הצעיר ולהוביל לפסילתו של אביו, השופט כבוב, כשופט בתיק בעניינו.

על פי החשד, מספר חודשים לאחר הכרעת הדין של ברמלי, הגיעו לעו"ד כבוב, מכתבים אנונימים שתיארו מערכת יחסים עסקית במשך שלוש שנים בינו לבין ברמלי וכבוב הבן קיבל לכאורה איום שהקשר ייחשף ויגרם נזק לאביו השופט.

עו"ד כבוב הגיש תלונה למפלג ההונאה במשטרה וכאשר הגיע שליח עם מכתב נוסף מטעמו של ברמלי, כבר היתה להם הוכחה על כך. המשטרה שערכה חיפוש בתאו של ברמלי, מצאה מכתבים נוספים שהיו מיועדים לעו"ד כבוב. כעת צריך להמתין ולראות האם השופט חאלד כבוב, יפסול את עצמו כפי שבוודאי יבקשו סנגוריו של ברמלי שהכחישו בשמו את החשדות נגדו וטענו כי ברמלי אומר כי הוא אכן קיים קשר עסקי עם עו"ד ווליד כבוב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות