נהג בשלילה וברח משוטרים -רישיונו נשלל ל-10 שנים

ביהמ"ש לתעבורה בב"ש גזר גם 13 חודשי מאסר בפועל על רוכב האופנוע שהורשע, על פי הודאתו, בנהיגה לא אחראית ונעצר בתום מרדף משטרתי
מעיין לביא |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט לתעבורה בבאר שבע, נועה חקלאי, גזרה 13 חודשי מאסר ופסילת רישיון לעשר שנים, על רוכב אופנוע, בעל עבר תעבורתי עשיר, אשר נהג באופן לא אחראי ונעצר בעקבות מרדף משטרתי. "הזק שעלול היה להיגרם מביצוע העבירות יכול היה להיות רב מאוד ולהתבטא בקיפוח חיי אדם", נכתב בגזר הדין.

הנאשם, תושב באר שבע, הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף נהיגה בקלות ראש ובזמן פסילה, אי ציות לאור אדום ברמזור ועוד. על פי כתב האישום, הנאשם נעצר אחרי מרדף משטרתי כשהוא נוהג ברשלנות, ללא קסדת מגן וכשהוא מרכיב נוסע מאחור.

לפי האישום, כשנדרש על ידי שוטר לעצור את האופנוע, המשיך בנסיעה רצופה תוך בריחה מהשוטר, במהלך הבריחה נכנס לצומת כשבכיוון נסיעתו דולק אור אדום, בהמשך פנה ימינה, עלה על אי תנועה בנוי, ובהמשך עלה על מדרכה, הנוסע ירד מהאופנוע וברח רגלית, הנאשם המשיך בנסיעה, ובהמשך ירד מהאופנוע וברח רגלית עד שנעצר.

לנאשם 6 הרשעות קודמות בתחום התעבורתי, בהן הרשעה משנת 2018 בגין נהיגה בשכרות, הרשעה משנת 2019 בגין עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ובזמן פסילה, והרשעה נוספת משנת 2019 בגין עבירות של נהיגה בשכרות, ללא רישיון רכב תקף ואי ציות לשוטר.

השופטת חקלאי, ציינה בגזר הדין כי לקחה בחשבון את משך פקיעת הרישיון, כשלוש שנים, את העובדה כי הנאשם בלתי מורשה לנהיגה כלל ברכב מסוג אופנוע, את העובדה שנפסל בשתי החלטות שיפוטיות שונות, כשהאחת מהן היא בהליך מעצר וכחלק מתנאי שחרורו וכן לעובדה שלרכב לא היה טסט כנדרש.

"נתתי דעתי לכך", כתבה השופטת בגזר הדין, "שכאשר הנאשם נדרש על ידי השוטר לעצור, במקום לציית להוראותיו הוא פתח במנוסה, תוך ביצוע עבירות תנועה חמורות: חציית צומת באור אדום, עליה על אי תנועה ומדרכה, ובסוף נטישת האופנוע ובריחה רגלית. מדובר באירוע מתמשך. חלקו של הנאשם בביצוע העבירות היה משמעותי. הנאשם בחר לבצע העבירות ללא כל השפעה של אחרים. הנאשם יכול היה להימנע מביצוע העבירות. לקחתי בחשבון שבסופו של יום כל העבירות הסתיימו ללא נפגעים בגוף או ברכוש הגם שהנזק שעלול היה להיגרם מביצוע העבירות יכול היה להיות רב מאוד ולהתבטא בקיפוח חיי אדם".

עוד הוסיפה השופטת: "בנסיבות שבפני, בשים לב להעדר הרתעה מהליכים קודמים ולסיכון להישנות העבירות, מצאתי הצדקה ליתן מעמד של בכורה לאינטרס הגמול וההרתעה שבענישה, ומשקל יחסית מצומצם לנסיבותיו האישיות של הנאשם".
_______________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נועה חקלאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות