שפכה שמן רותח וגרמה למות אמה – תרצה 3 חודשי מאסר

בית המשפט גזר שלושה חודשי מאסר על ספיר ניסני, שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של אמה, כשמעדה עם סיר שמן רותח שגרם לאם כוויות קשות, מהן נפטרה לאחר מכן
נעמה כהן |
ספיר ניסני

4 שנים לאחר ששפכה על אמה סיר שמן רותח ובכך גרמה למותה, גזר בית משפט השלום בפתח תקווה 3 חודשי מאסר בפועל בלבד על ספיר ניסני. ניסני הובאה לדיון על ידי המשטרה בהוראת השופטת אליאנא דניאלי, לאחר שטענה כי היא ממתינה לבדיקת קורונה.

ניסני חמקה ממספר רב של דיונים במהלך השנים שבו מתקיימים ההליכים הפליליים נגדה, ובשל כך אף הוצא לה צו מעצר. בפני בית המשפט טענה כי נחשפה בפני חולה מאומת וכי היא ממתינה לתוצאת בדיקת קורונה, אולם הובאה בסופו של דבר בצו בית משפט לדיון.

בחודש פברואר השנה, הורשעה ניסני, על פי הודאתה, בגרימת מוות ברשלנות במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום, עלה כי היא ואמה, מרים ניסני ז"ל, התגוררו בדירה בכפר סבא ובין השתיים התקיימו ויכוחים חוזרים ונשנים, בין היתר בנושא הסדר והניקיון בבית ובפרט במטבח, לאור קפדנותה הרבה של האם בנושא.

על רקע זה, נטען, החל ממועד מסוים הרחיקה האם את התבלינים מהנאשמת, בכך שנעלה אותם בחדר הארונות שהיה מצוי בחדר השינה שלה, סמוך למיטתה, ונהגה למקם את המפתח לחדר הארונות מתחת לכרית עליה הניחה את ראשה במהלך שנתה. הנאשמת ניסתה מספר פעמים להתגנב לחדר השינה וליטול את המפתח ממקום המצאו, אולם האם סיכלה את ניסיונות בתה.

באחד הימים בשעות הלילה המאוחרות כאשר, פנתה האם לישון בחדר השינה. ניגשה ניסני למטבח לצורך רקיחת תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו היו שמנים ומינרלים שונים. לצורך כך העמידה על הכיריים סיר, לתוכו שפכה כ-750 מ"ל תערובת שמנים. לאחר כ–20 דקות במהלכן חוממה תערובת השמנים לטמפרטורה גבוהה, ביקשה להוסיף מלח לתערובת. לצורך כך, החליטה לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לצעוד במעבר הצר סמוך למיטה, ליטול את המפתח שהונח תחת ראשה של אמה, ולהגיע אל המלח מבלי להעירה.

ניסני, כך לפי כתב האישום, נטלה את הסיר ובו תערובת השמנים הלוהטת, החזיקה ביד אחת בלבד באחת מידיות הפלסטיק, תוך השענת ידית הפלסטיק השנייה על בטנה, ערבבה במקביל באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה השנייה וצעדה כך אל חדר השינה של אמה.

אולם, עם כניסתה לחדר השינה, בקרבת הדלת ובתחילת המעבר הצר, נתקלה הנאשמת בשואב האבק שהיה מונח על רצפת המעבר הצר מבלי שהבחינה בו, מעדה לפנים לכיוון המיטה. כתוצאה מכך, נטען, איבדה ניסני אחיזה בסיר ובו תערובת השמנים הלוהטת, וחלק ניכר מתכולתו נשפך על פלג גופה העליון של אמה. כתוצאה מכך נגרמו לאם כוויות קשות ועמוקות מדרגה שנייה ושלישית והאם פונתה למרכז הרפואי תל השומר, כשהיא בהכרה מלאה, נושמת והולכת בכוחות עצמה. בבית החולים האם הורדמה וטופלה אך בהמשך מצבה הידרדר והיא נפטרה מפצעיה.

השופטת דניאלי כתבה בגזר הדין כי נסיבותיו של תיק זה חריגות וקשות. "גרימת מותה של אם ברשלנות על ידי בתה", כתבה השופטת, "חריגה היא, ובפרט בנסיבות האירוע בו מצאה מרים את מותה, עת נשפכה עליה בשנתה תערובת שמנים לוהטת אותה אחזה ניסני".

השופטת קיבלה את הסדר הטיעון המקל וציינה כי גם יש מקום להתחשב גם באופן חקירת ניסני במשטרה, לגביה נטען כי אופיינה בחוסר אנושיות, ואשר התביעה הסכימה כי הייתה אגרסיבית ומיותרת. "חובה עלינו ליתן משקל של ממש לקדושת החיים בהם פגעה הנאשמת, לאובדן חייה של מרים ולאובדן אותו חוו אחיותיה של הנאשמת, בנותיה של מרים, כמו גם אמה של מרים וקרובי משפחה נוספים. אין לכחד כי הנאשמת עצמה משלמת מחיר על מעשיה ואף היא קורבן להם, ואולם דומה כי הנאשמת מרוכזת במחירים אותם היא נאלצה לשלם, שעה שאת מחיר רשלנותה שילמו בראש ובראשונה אמה, וכן אחיותיה".

השופטת הוסיפה: "נוכח מכלול הנסיבות, נמצא כי העונש אשר יושת על הנאשמת, בהתאם לעתירת המאשימה, הינו העונש הנמוך ביותר אותו ניתן להשית עליה. משסיכלה הנאשמת במו ידיה את האפשרות להשית עליה מאסר לריצוי בעבודות שירות, באתי לכלל מסקנה כי לא ניתן להימנע מהשתת עונש מוחשי וממשי עליה, ולפיכך, ייגזר דינה למאסר ממש".

______________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות