איים ברצח על פרודתו: "אם תקראי לבננו יוסף אחתוך לך את הראש"

הגבר הורשע באיומים על בת זוגו לשעבר, מיד לאחר לידת בנם המשותף בביה"ח. הוא דרש לקרוא לילד מוחמד אולם היא רצתה את השם יוסף. ביהמ"ש גזר עליו 10 חודשי מאסר
גילי סיוון-כהן |
משפחת אומנה זמנית
תינוק. צילום ארכיון: פלאש 90

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר עשרה חודשי מאסר בפועל וקנס 3,000 שקלים, על גבר אשר הורשע באיומים, לאחר שרב עם פרודתו בבית החולים, על השם של הילד, אותו רצתה לתת לבנם התינוק. האב דרש לקרוא לילד מוחמד אולם האם התעקשה על השם יוסף, וספגה איומים ברצח. הנאשם ישלם לה פיצוי בסך 4,000 שקלים.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, היו הנאשם והמתלוננת בני זוג פרודים מזה חמישה חודשים והיא ילדה את בנם המשותף במחלקת היולדות של בית החולים אסף הרופא.

לאחר הלידה, הגיע הנאשם לבקר את המתלוננת בחדרה בבית החולים ושם נטל את התינוק לידיו והצטלם עמו ואמר לה כי הוא ייקח את התינוק לרהט, עיר מגוריו, ויקרא לו "מוחמד".

בתגובה, המתלוננת אמרה לנאשם כי היא מבקשת שישיב לידיה את התינוק ושהיא מעוניינת לקרוא לו "יוסף". בשלב זה, נכנס אביה של המתלוננת וביקש מהנאשם להשיב את התינוק לידיה של המתלוננת. בתגובה, החל הנאשם לצעוק על המתלונן ואמר לו "מי אתה יא זבל אני אבא שלו, אני אדרוך לך על הראש, יא בן זונה, אמא שלך מזדיינת, אם תקרא לילד יוסף אני אחתוך לך את הראש ואשים חתיכות מהראש שלך בכל כניסה ברמלה". בהמשך, כאשר הגיעו שוטרים למקום, איים הנאשם בפני השוטר על אביה של פרודתו ובנו באומרו "אם אתם פניתם למשטרה, הסתבכתם".

השופט אבו שחאדה ציין בגזר הדין כי לחומרה, הוא לקח בחשבון את עברו הפלילי של הנאשם שכלל ארבע הרשעות קודמות. כאשר בשנת 2015 הנאשם ריצה עונש מאסר בפועל של 7 חודשים בגין הרשעתו בביצוע עבירות של הפרת הוראה חוקית ושימוש פחזני באש או בחומר דליק.

"יתר על כן", נכתב עוד בגזר הדין, "יש לתת משקל מיוחד לחומרה להרשעה נוספת של הנאשם משנת 2015 שעניינה עבירת איומים בכך שאמר לאמה של המתלוננת בתיק שבפני שירצח את בתה, היא המתלוננת, ובמועד אחר איים על אחיה של המתלוננת בכך שאמר לו שירה בו ובמתלוננת".

השופט הוסיף: "חומרה מיוחדת לאירוע מושא כתב האישום יש לייחס למקום ולנסיבות שבהם בוצעה עבירת האיומים. האיומים נאמרו בבית חולים לאחר שהמתלוננת ילדה את בנם המשותף. בתי חולים אמורים להיות מקומות המיועדים לרפואה, מרגוע והתאוששות גופנית ונפשית של אישה לאחר לידתה, כאשר היא מוקפת בשמחת משפחתה הקרובה לשלומה ולשלום התינוק החדש. הנאשם הגיע למקום, הבהיל את המתלוננת שייתכן שייקח לה את התינוק ואיים לרצוח את אביה".
_____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הישאם אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות