גנב מכונית וגרם לפציעתם של אב ובתו – נידון ל-30 חודשי מאסר

הנאשם, כבן 20, הורשע כי גנב את הרכב, נהג בפראות, ללא רישיון ותחת השפעת סמים, ובמהלך מרדף המשטרה אחריו גרם לתאונה בה נפצעו שניים. הוא יפצה את הפצועים ב-18 אלף שקל ואת בעל הרכב הגנוב ב-2,000 שקלים
דניאל בן חמו |
מחסום משטרתי. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

שופט בית משפט המחוזי מרכז בלוד, עמי קובו גזר 30 חודשי מאסר ושנה שלילת רישיון, על גנב רכב, כבן 20, שביצע תאונת דרכים וגרם לפציעת נהג רכב אחר ותינוקת שהיתה ברכב. השופט קובו, הורה לנאשם לפצות את בעל הרכב בו פגע ב-18 אלף שקלים ואילו את בעל הרכב שממנו גנב אותו ב-2,000 שקלים נוספים.

על-פי המתואר בכתב האישום, הנאשם, ביחד עם אחרים, גנבו רכב מסוג דאצ'יה. בהמשך אותו היום נהג הנאשם ברכב ובשלב מסוים התקבל דווח במשטרה על רכב גנוב שחצה את צומת בית ליד לכיוון מזרח. שוטרים שהיו ברכב משטרתי בכפר יונה, הבחינו בנאשמים בתוך הרכב.

הנאשם, נטען בכתב האישום, הבחין ברכב המשטרתי, ונמלט בנהיגה במהירות גבוהה למרות שהשוטרים כרזו לו לעצור. הנאשם המשיך בנסיעה מהירה תוך עקיפת כלי רכב וחצית רמזור במופע אור אדום ופנה במהירות ימינה כשהוא לא נותן זכות קדימה לרכב מסוג שברולט שפנה שמאלה ברמזור ירוק והתנגש בו בעוצמה. מעוצמת ההתנגשות התהפכו שני הרכבים על צידם ושלט דרכים גדול שניזוק מהתאונה נפל בעוצמה על הרכב המשטרתי.

כתוצאה מהתאונה, אב ובתו התינוקת בת שנתיים, נלכדו ברכבם והנאשם נלכד ברכב הדאצ'יה. למקום הוזעק צוות כיבוי אש שחילץ יחד עם השוטרים את יושבי כלי הרכב וצוות מד"א פינה את האב ובתו לבית החולים

השופט קובו קבע כי עבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, נעשתה ללא תכנון מוקדם ונראה כי ההמלטות מהשוטרים הייתה ספונטנית, אם כי בכל שלב של המרדף היה ביכולתו של הנאשם לחדול מהמשכו. עבירת גניבת הרכב בוצעה תוך חבירה של מספר מבצעים יחד.

"הנזק הפוטנציאלי בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", נכתב בגזר הדין, "ובפרט במקרה שהנאשם אינו מחזיק ברישיון נהיגה, הוא רב וכולל סיכון משמעותי לפגיעה בחיי משתמשי הדרך ובשוטרים שביצעו את המרדף. הנזק שנגרם בפועל כולל פציעה קלה של נהג הרכב שנפגע שכללה פצעי שפשוף וזכוכיות שחדרו לתעלת השמע באזנו וכן חתכים בידיו של השוטר שסייע בחילוץ הלכודים. התהפכות של הרכב על צדו בתאונת דרכים, יש בה אף כדי לגרום למורא ופחד לאב ולתינוקת, עד אשר חולצו על-ידי כוחות החילוץ".

השופט הוסיף: "במקרה דנן, לא קיימים שיקולים אשר מצדיקים חריגה מהמתחם, לחומרה או לקולה. סבורני כי אין מקום לקבל את המלצת שירות המבחן לענישה בדרך של עבודות שירות נוכח גילו הצעיר, וזאת לאור כל העולה בתסקירי שירות המבחן ביחס לגורמי הסיכון במצבו, להיעדר שיתוף פעולה מצדו של הנאשם, שלילתו נזקקות טיפולית וסירובו להשתלב בטיפול שהוצע לו, לאחר שבדיקה שמסר הצביעה על צריכת סמים".

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמי קובו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות