בני זוג דרשו פיצוי על ליקויי בניה בדירה שרכשו – מה פסק ביהמ"ש?

השניים, שרכשו דירה באזור הצפון טענו כי התגלו בה ליקויים חמורים וכי נגרם להם נזק רב ויש לפצות אותם ב-77 אלף שקל, כולל על עוגמת הנפש שנגרמה להם. ביהמ"ש קבע: "הליקויים מינוריים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

מה שהחל בהליך תביעה כספית של 77 אלף שקלים, בגין ליקויי בנייה שהתגלו בדירה שרכשו התובעים מהנתבעת, הסתיים בעשירית מהסכום כאשר שופט בית משפט השלום בחיפה אבישי קאופמן, פסק כי החברה שביצעה את העבודה בפועל תשלם לתובעים פיצוי בסך 7,500 שקלים בלבד.

בעלי הדירה שהגישו את התביעה, בשל ליקויי בניה לכאורה הגישו חוות דעת מומחים מטעמם ומנגד הוגשה חוות דעת של הנתבעת ובהמשך התקבלה חוות דעת מומחה בית המשפט שקבע כי הליקויים עומדים על פחות מ-7,000 שקלים.

עיקר המחלוקת בין הצדדים היתה בשלוש שאלות. הראשונה, מתן אפשרות לנתבעת לתקן את הליקויים שהתגלו, כאשר התובעים טוענים כי תלונותיהם טרם הגשת התביעה נותרו חסרות תשובה, ואילו הנתבעות טוענות כי תמיד היו והן מוכנות לתיקון הליקויים גם היום, אלא שהתובעים הם שסרבו לכך.

דרישה נוספת של התובעים היא לפיצוי בגין עוגמת נפש שנגרמה להם, והשאלה הנוספת שבמחלוקת, היא שאלת הוצאות המשפט, כאשר התובעים דרשו הוצאות בסך של כ-4,000 שקלים בגין עלויות המומחה מטעמם, חלקם בשכר מומחה בית המשפט ואגרת המשפט, ואילו הנתבעת סברה שאין לכך מקום וזאת לאור הפער המשמעותי שבין כתב התביעה וקביעת מומחה בית המשפט.

השופט קאופמן קיבל בסופו של דבר את התביעה בחלקה, אולם בחלק גדול מהמחלוקת החליט כי הוא מקבל את עמדת הנתבעת זאת לאחר שקביעת המומחה היתה כי הליקויים שנמצאו היו מינוריים אשר לא מצדיקים פסיקת פיצוי בשל נזק לא ממוני כלשהו וכאמור לבסוף הוא פסק החזר חלקי בלבד בגין הוצאות התובעים בסכום של 2,000 ובסך הכל 9,500 שקלים כולל הפיצוי.
______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבישי קאופמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות