רו"ח נעצר בחשד שמעל בכספי לקוחות והעלים מס

לפי החשד ברשות המסים, החשוד סילף את דיווחי המס של הלקוחות וגרף לכיסו מהכספים שהעבירו לו לצורך תשלום לרשויות. בא כוחו, עו"ד אייל בסרגליק: "עלילה כוזבת"
רונן לוי |
מס מסים החזרים מע"מ
דוחות מס. אילוסטרציה: evanto

רשות המסים עצרה רואה חשבון מתל אביב, בחשד להעלמת הכנסות אשר נבעו ממעילה בכספי לקוחותיו. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יעל פרדלסקי שחררה בתום דיון את החשוד למעצר בית. "מדובר בעלילה כוזבת על רקע רצון לקוחה לפגוע בפרנסתו של מרשנו", אמר בתגובה בא כוחו של החשוד, עו"ד אייל בסרגליק."חפותו תוכח בבוא היום עם סיום הבדיקה".

מבקשת המעצר עלה כי בעקבות ביקורת שהתקיימה במשרד אזורי מע"מ פתח תקווה, עלה החשד כי רואה החשבון, מקטין את דיווחי ההכנסות ומגדיל את דיווחי ההוצאות של לקוחותיו, זאת במסגרת עבודתו כמייצג.

בעקבות כך, החלה חקירה סמויה כנגדו במסגרתה עלה החשד כי בין השנים 2016 ל-2020 סילף את דיווחי לקוחותיו והונה אותם. על פי החשד, החשוד קיבל מלקוחותיו תשלומים המיועדים להעברה לרשות המסים ואז סילף את דיווחיהם ודיווח בשמם דיווחים לקויים.

עוד עולה כי הוא שילם עבור לקוחותיו באמצעות שיקים של לקוחות אחרים, והשאיר בידיו כספי לקוחות מעבר לשכר טרחתו הרגיל ללא דיווח לרשות המסים.

במסגרת החקירה שהפכה לגלויה, הוא הובא לחקירה, וחוקרי פקיד שומה חקירות תל אביב הגיעו למשרדו ולביתו וביצעו חיפושים במסגרתם נתפסו פריטי מחשב ומסמכים. מהראיות שנאספו עד כה עולה כי החשוד שילשל לכיסו סכום של לפחות 196 אלף שקלים, תוך דיווחים כוזבים של מחזורי הכנסות והוצאות של לקוחותיו בסכומים גבוהים יותר.

השופטת פרדלסקי, שחררה את החשוד בתנאים מגבילים, ביניהם מעצר בית בן חמישה ימים, התחייבות כספית על סך 300 אלף שקלים, ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקלים, והפקדת מזומן על סך 75 אלף שקלים.

עו"ד אייל בסרגליק

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את רואה החשבון מסר: "מדובר בעלילה כוזבת על רקע רצון לקוחה לפגוע בפרנסתו של מרשנו. קשה לשפוט אדם בצערו אם כי רשויות המס אינן אמורות ליטול חלק בסכסוך אזרחי, שאין בינו לבין אבק פלילי דבר וחצי דבר. לא נפל פגם בשיקול דעתו של מרשנו, ורצון היחידה החוקרת והדוברות לקבל פרסום דרך כותרות אינו עולה בקנה אחד עם הראיות האמיתיות בתיק וחובתן לפעול לגילוי האמת. חפותו של מרשינו תוכח בבוא היום עם סיום הבדיקה". יחד עם עו"ד בסרגליק מייצגת עו"ד רז מורגן ממשרדו.

לאתר בסרגליק ושות' – משרד עורכי דין

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל פרדלסקי

_______________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c-%d7%91%d7%a1%d7%a8%d7%92%d7%9c%d7%99%d7%a7

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות