אחרי עשור: נעצר מחבל החשוד בתקרית שבה נהרגו אלירז פרץ ואילן סביאטקובסקי

עבדאללה דע'מה, תושב רפיח, נעצר על ידי השב"כ והוגש נגדו כתב אישום על שידול לרצח וחברות בארגון טרור. בין היתר היה מעורב בפיגוע בו נהרגו שני חיילים
אייל חן |
לוויתו של אלירז פרץ. צילום: אביר סולטן, פלאש 90

עשר שנים לאחר שרס"ן פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי נהרגו מפיצוץ מטען בעזה, הותר לפרסום כי השב"כ עצר את עבדאללה דע'מה, תושב רפיח בן 38, בחשד למעורבות בפיגוע.

דע'מה נעצר כבר לפני כחודש ואתמול הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו ביצוע עבירות של שידול לרצח וחברות וניהול בארגון טרור לחוק המאבק בטרור.

הפעיל נעצר במעבר ארז כשהיה בדרכו לתרום מח עצם לאחיו שמאושפז בישראל. הוא קיבל אישור להיכנס לישראל לבית החולים תל השומר שם שוהה אחיו. בתום חקירה במעבר הוא נעצר.

על פי עובדות כתב האישום, דע'מה הצטרף לגדודי חללי אל-אקצא בשנת 2002 ונטל חלק בניהול הארגון. במסגרת פעילותו הצבאית בארגון, עסק הנאשם באיתור וגיוס פעילים אשר עברו אימוני ירי על מנת לבצע פיגועי טרור נגד חיילי צה"ל ולגרום למותם. יחד עם שותפיו, תכנן הנאשם הטמנת מטען חבלה במשקל של 25-30 קילוגרמים ליד גדר הגבול בין עזה לישראל, ושידל את המפגע בסאם אבו דגמה לבצע את הפיגוע.

מכתב האישום עולה, כי ב-26 במרץ 2010, הוביל בסאם אבו דע'מה פעילים נוספים, אשר הטמינו את המטען במקום שתוכנן מראש בגדר המערכת. המטען לא התפוצץ והם החלו להתרחק מהמקום, בעודם יורים לעבר החיילים שהוקפצו לאזור. מהירי, נהרגו סגן מפקד גדוד בחטיבת גולני, רס"ן אלירז פרץ ז"ל, וחייל סמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל, וכן נפצעו שני חיילים נוספים.

בסאם אבו דע'מה נהרג לפני מספר שנים במהלך ניסיון הטמנת מטען כנגד כוחות צה"ל על גדר המערכת ברצועת עזה.

בפעילות של השב"כ נעצר דע'מה לפני כחודש ובמהלך חקירתו עלה כי היה מעורב באירוע שבו נהרגו פרץ וסביאטקובסקי. כך עלה שהוא זה ששידל את בסאם אבו ד'ע'מה לבצע את הפיגוע.

מלבד מעורבותו בפיגוע, עלה בחקירה כי דע'מה שימש בתפקיד פיקודי בארגון שהדאא' אל-אקצא, היה מעורב בפעילות טרור כנגד כוחות צה"ל ולמעשה שימש כפעיל בארגון עד למועד מעצרו וגם גייס פעילים נוספים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות