טען כי לא הוכנס למועדון על רקע היותו חובש כיפה – ונדחה

ביהמ"ש דחה תביעה לפיצויים של בליין שטען כי לא הוכנס לאומן 17 בירושלים בגלל הכיפה של ראשו. השופט עבאס עאסי קבע כי לא הוכח כי הייתה הפליה נגדו על רקע דתי ופסק כי התובע יישא בהוצאות המשפט של המועדון
רונן לוי |
כיפה כיפות יהודי דתי
כיפות, האם בגללן לא נכנס למועדון? צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, עבאס עאסי, דחה תביעת לפיצויים, בגין הפליה בכניסה למועדון, שהוגשה נגד מועדון האומן 17 בעיר. התובע שטען כי לא הוכנס למועדון בשל היותו חובש כיפה ישלם למועדון 5,000 שקלים הוצאות משפט.

התובע טען בתביעתו כי הוא הגיע לפני מספר שנים לבלות עם חברו במועדון. הוא הגיע לפתח המועדון וביקש מהמארחת להתיר לו להיכנס למתחם הבילויים, בהתחלה היא התעלמה ממנו, לאחר מכן הודיעה לו כי הוא אינו יכול להיכנס. בעודו ממתין, הוא הבחין בעשרות מבלים נכנסים למועדון ללא עיכוב. לאחר מכן הוא ביקש מחברו לפנות לתקליטן המועדון, באמצעות מסרון וביקש ממנו לדבר עם המארחת, לאחר מכן הוא פנה למארחת שוב, אולם היא מסרה לו כי היא לא קיבלה כל הודעה בעניינו.

חברו שוב פנה אל התקליטן וזה ענה לו "תגיד לחבר שלך להוריד את הכיפה ואז היא תכניס אתכם". לאחר המתנה של למעלה משעה, כך טען בתביעתו, הוא נאלץ לעזוב את המקום, תוך תחושת השפלה, הלם וזעזוע.

מנגד, נטען על ידי המועדון, כי התובע מבסס את תביעתו על דברים שעל פי טענתו נאמרו על ידי תקליטן המועדון, שהינו ספק שירותים חיצוני שאינו מועסק על ידי המועדון. מדובר במועדון כשר, אשר חובשי כיפות בילו בו דרך קבע, חלופת המסרונים בין התובע, חברו והתקליטן אדרי מהווה עדות מפי השמועה. התובע לא הביא את חברו ואת אדרי להעיד מטעמו, המארחת מעולם לא אמרה את המיוחס לה והתנהלה על פי נהלי המועדון, התואמים את דרישות החוק, להקפיד על מספר המבלים ולפיכך לתת עדיפות ראשונה לאנשים שהזמינו מקומות ולאחר מכן להכניס אנשים שלא הזמינו מקומות, ככל שיישאר מקום. לאחר פניית התובע למנהל המועדון, הוא הוזמן להיכנס, אך הוא ויתר על כך.

השופט עאסי דחה את התביעה ואף ציין כי לאחר שהודיעו לו למרות שלא היה ברשימת המוזמנים שיכניסו אותו למועדון, אך הוא סירב כנראה על מנת לבסס את תביעתו. "התקליטן", כתב בפסק הדין, "מסר בתצהירו כי כל אשר נאמר על ידו נאמר באופן אישי ומנותק מעמדת המועדון וככל שנאמרו הדברים שמיוחסים לו, הם נאמרו ללא אישור או ללא ידיעת מנהל המועדון או צוות המועדון, לרבות מארחי המועדון".

השופט הוסיף: "בעל המועדון מסר בתצהירו גרסה אשר סותרת את חזקת ההפליה, שכן, הוא ציין כי המועדון חרת על דגלו התאמה לכל הציבור הירושלמי, לרבות שומרי כשרות, דתיים וחילוניים; הוא לא פועל בשבתות ובחגי ישראל, כדי להתאים את עצמו לציבור הירושלמי הדתי, לפיכך הרבה מהבליינים במועדון הם חובשי כיפות. נמיר צירף תמונות של בליינים חובשי כיפות במועדון… נוהל הכנסת האורחים על ידי מתן זכות קדימה למי שהזמין מקום הינו נוהל סביר, וכדברי בעל המועדון מחויב המציאות נוכח המגבלות הרגולטוריות בעניין זה. בנסיבות אלה, סבורני כי התובע לא הוכיח כי הייתה הפליה נגדו על רקע דתי".
____________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עבאס עאסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות