עונש קל למטפל שהתעלל בקשיש חסר ישע – ירצה עבודות שירות

ביהמ"ש השלום בתל אביב אישר הסדר מקל במיוחד של חודשיים וחצי עבודות שירות למטפל במעון לחוסים, בעל עבר אלים, שהורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות של חוסה במוסד "תוך הפעלת כוח בלתי מידתי"
רונן לוי |
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, אישר באחרונה הסדר טיעון מקל ביותר, של חודשיים וחצי עבודות שירות, למטפל במעון לחוסים, בן 54, אשר הורשע בתקיפה סתם בנסיבות מחמירות, של חסר ישע. גזר הדין מחייב את הנאשם לשלם למתלונן פיצוי על סך 2,500 שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, שהה הנאשם במעון לחוסים הסובלים מפיגור שכלי, במסגרת תפקידו כמטפל במעון. במוסד שהה החוסה, בן 66, אשר סובל מפיגור שכלי. בשלב מסוים כאשר המטפל עמד במבואה במוסד, והחוסה עמד במרחק מה מממנו. "ללא כל סיבה", תואר בכתב האישום, "התקרב המטפל לחוסה, תפס אותו בצווארון חולצתו, הרים אותו והטיח אותו על הרצפה, תוך הפעלת כוח בלתי מידתי".

הפרקליטות הגיע להסדר טיעון מקל עם הסנגור, בו הסכימו לעתור במשותף לעונש מאסר בפועל לתקופה של חודשיים וחצי, שניתן לרצותם בדרך של עבודות שירות וכן למאסר על תנאי ולפיצוי על פי שיקול דעתו של בית המשפט.

נציגת הפרקליטות, אמרה בדיון כי המדינה לקחה בחשבון את חלוף הזמן, הודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה ולקיחת האחריות וחיסכון בזמן שיפוטי. אולם ציינה גם כי הם לקחו בחשבון גם את עברו הפלילי של הנאשם, שכלל ארבע הרשעות קודמות בעבירות אלימות. הנאשם עצמו אמר לפני גזר הדין: "לא הייתי לי שום כוונה, אני מתנצל".

השופט אבינור שקיבל את ההסכם הדגיש כי מדובר בהסכם מקל, אך בנסיבות העניין הוא מקבל אותו: "אין ספק כי ההסדר נוטה לכף קולה, נוכח חומרת המעשה של תקיפת חסר ישע. עם זאת, על רקע נימוקי באי כוח הצדדים, כמו גם מדיניות הענישה הנהוגה, ההסדר הוא בגדר הסביר ועל כן חובת בית המשפט היא לכבדו".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול אבינור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות