אושרה תובענה ייצוגית נגד ספקיות האינטרנט: "הטעיה בשיווק מהירות הגלישה"

ביהמ"ש המחוזי בלוד קיבל את הבקשה שהוגשה על ידי משרד עוה"ד רפפורט, לוין ביטון בה נטען כי בזק בינלאומי ו-012 מטעות את הציבור בפרסומים לחבילות הגלישה וכי המהירות אותה הם מציגים ללקוחות כלל אינה אפשרית לאור מגבלות התשתית
דניאל בן חמו |
טלפון נייד. האינטרנט נתקע? צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בלוד קיבלה בקשה לאישור תובענה כייצוגית כנגד בזק בינלאומי בע"מ ו-012 סמייל, שעניינה הטעיית צרכנים בנוגע למהירות הגלישה המסופקת להם. השופטת מיכל נד"ב קבעה כי שיווק חבילות גלישה המתארת מהירות שכלל אינה אפשרית לאור מגבלות התשתית הינו מטעה.

במסגרת בקשת האישור נטען, כי בזק בינלאומי וסמייל משווקות חבילות גלישה משולבות תוך תיאור המהירות האפשרית כ-"עד 100" או "עד 40", כאשר בפועל, המהירות הנקובה כלל לא אפשרית לאור מגבלות התשתית, כך שהמהירות המירבית אותה הלקוח יוכל לקבל נמוכה, לעתים בעשרות אחוזים רבים, מהמהירות הנקובה.

"מדיניות פסולה בשוק התקשורת". משרד עוה"ד רפפורט, לוין, ביטון.

במסגרת החלטתו, קיבל בית המשפט את טענת המבקשים, כי תיאור חבילות הגלישה כ-"עד 100" או כ-"עד 40" עשוי להטעות את הלקוחות, וכי המשיבות אינן מבהירות ללקוחות, כי ייתכן ומהירות זו כלל אינה אפשרית, באופן שגרם לקבוצה נזקים ממוניים ולא ממוניים, ומקים לה עילת הטעייה, חוסר תום לב, הפרת חוזה ועשיית עושר.

משרד רפפורט, לוין, ביטון, עוה"ד אשר ייצגו את המבקשים, מסר כי הוא "מברך על החלטת בית המשפט, אשר תביא לסיום מדיניות מטעה ופסולה בשוק התקשורת, וכן תוביל לפיצוי לקוחות רבים אשר שילמו כספים ביתר בגין חבילות גלישה".

לאתר רפפורט, לוין, ביטון – משרד עוה"ד

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל נד"ב

________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%95%d7%a2%d7%99-%d7%91%d7%99%d7%98%d7%95%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות