היועמ"ש: "בית הדין בהאג נעדר כל סמכות שיפוט בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

על רקע הודעת בית הדין בהאג כי הוא מתיר לפתוח בחקירה נגד המדינה, מבהיר ד"ר אביחי מנדלבליט כי אין מקום להתערבותו וכי הוא נעדר כל סמכות שיפוט לכך: "ישראל יודעת לבחון באופן עצמאי טענות להפרות הדין"
מעיין לביא |
ד"ר אביחי מנדלבליט, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שבסוף השבוע פרסם מותב שופטים של בית הדין הפלילי הבין-לאומי את החלטתו בעניין היקף סמכות השיפוט הטריטוריאלית של בית הדין על נושאים הקשורים לסכסוך הישראלי-פלסטיני, מסר היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט, כי עמדתו היא ש"בית הדין הפלילי הבין-לאומי נעדר כל סמכות בעניין זה".

בעבר כבר היועמ"ש נדרש לנושא והחלטתו הינה שמאחר ואין מדינה ריבונית פלסטינית, אין שטח ששייך למדינה כזו, ומשום שממילא אין לרשות הפלסטינית כל סמכות שיפוט ביחס לישראלים. עמדה זו זכתה לתמיכה מצד מדינות מרכזיות ומומחים משפטיים בעלי שם, אך שופטי הרוב בהחלטתם בחרו להתעלם מרבות מהטענות המשפטיות כבדות המשקל שהועלו בהקשר זה.

"מדינת ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק בעלת מערכת משפט עצמאית", כך לפי עמדת מנדלבליט.

"מדינת ישראל מחויבת לערכי היסוד של המשפט הבין-לאומי, ויודעת לבחון באופן עצמאי טענות להפרות של הדין. גם מטעם זה אין כל מקום להתערבותו של בית הדין בעניינים המסורים לסמכותה הריבונית של מדינת ישראל".

עוד הוסיף: "הניסיונות לגרור את בית הדין לעסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני מוכרים ומטופלים מזה זמן רב על-ידי הגורמים המדיניים והמשפטיים הרלוונטיים, שנערכו לכל ההתפתחויות האפשריות בזירת בית הדין. היועץ המשפטי לממשלה וצוותו ימשיכו לסייע לממשלת ישראל ולאזרחי המדינה להתמודד עם כל תרחיש אפשרי בזירת בית הדין הפלילי הבין-לאומי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות