אישום: ניסה לרצוח שוטרת בכפר קאסם

בן 17, תושב הרשות הפלסטינית, נאשם כי החליט לבצע פיגוע מתוך מניע לאומני ולשם כך שכר דירה ליד תחנת המשטרה בכפר קאסם, ארב לשוטרים ודקר אחת מהן שעה שצעדה לעבר מכוניתה. השוטרת בעטה בו והצליחה לאזוק אותו
מעיין לביא |
אילוסטרציה

לבית המשפט, המחוזי לנוער מרכז, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד נער בן 17, תושב הרשות הפלסטינית, בגין ניסיון לרצח בנסיבות של מעשה טרור וכניסה ושהייה שלא כדין בישראל. הנער נאשם כי ניסה לדקור שוטרת לה ארב סמוך לתחנת המשטרה בכפר קאסם, אולם היא נאבקה בו והצליחה לאזוק אותו.

על פי כתב האישום, בליבו של הנער גמלה החלטה להמית שוטר ישראלי יהודי, באשר הוא יהודי, זאת מתוך מניע לאומני ואידאולוגי. הנאשם החליט להגשים מטרה זו באמצעות ביצוע פיגוע דקירה נגד שוטר. הנער נכנס לשטח מדינת ישראל, מבלי שהיה בידו היתר חוקי. בהמשך, ועל מנת להוציא לפועל את מעשה הטרור, עבר הנאשם להתגורר בדירה הסמוכה לתחנת המשטרה בכפר קאסם.

על פי האישום, לפני כחודש, בשעות הערב, החליט הנאשם להוציא לפועל את מעשה הטרור. לשם כך, הצטייד בסכין מתקפלת, אותה החביא בכיס חולצתו, ויצא מהדירה לכיוון התחנה. בהמשך, שהה הנאשם בקרבת התחנה משך דקות ארוכות, והמתין לקרבן מתאים בו יוכל לבצע את זממו. באותו מועד, יצא שוטר מהתחנה על מנת להביא דבר מה ממכוניתו, כשהוא חובש כיפה על ראשו. הנאשם התקרב אל השוטר, ונעמד בסמוך אליו.

השוטר, כך מתואר לבית המשפט, שחשד בנאשם, הניח ידו על נשקו האישי והורה לנאשם להסתלק. בעקבות כך, התרחק הנאשם ממנו לכיוון הכיכר הסמוכה, כשהוא קורא לעברו קריאות גנאי, במטרה לקנטר אותו ולהביאו לחתור למגע עמו ולהתרחק מהכניסה לתחנה, באופן שיאפשר לנאשם לבצע בו את זממו, אך השוטר לא הלך בעקבות הנאשם.

בהמשך, בשעות הערב, זיהה הנאשם כי שוטרת יוצאת מהתחנה והולכת לכיוון מכוניתה שחנתה בסמוך. הנאשם החל לעקוב אחריה, וניגש אליה עת עמדה בסמוך למכוניתה. בשלב זה, שאלה השוטרת את הנאשם האם הוא צריך משהו, ובתגובה, שאל אותה הנאשם, בשפה הערבית, אם היא ערבייה. השוטרת ענתה בשלילה. אז, שלף הנאשם את הסכין מכיס חולצתו, אחז בה בידו כשהיא פתוחה, והתקרב בצורה מהירה לכיוון השוטרת, כשלהב הסכין כ- 15 ס"מ מפלג גופה העליון של השוטרת. על מנת להציל את חייה, בעטה השוטרת בנאשם, שנפל ארצה, והצליחה לאזוק אותו בעודו נאבק, מנסה לחמוק, תוך שהוא משמיע לעברה דברי קללה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות