מאסר בפועל על זיוף כרטיסי אשראי

עונשי מאסר בפועל ופיצויים הוטלו על תושבי אשדוד שזייפו כרטיסי אשראי ומשכו כספים
דנה לווינסקי |
כרטיס אשראי, ארכיון

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שושנה שיטרית, גזרה על שני תושבי אשדוד 13 חודשי מאסר ו-6 חודשי מאסר, פיצוי כספי בעשרות אלפי שקלים וקנס, זאת לאחר שהורשעו בהחזקת ציוד לזיוף כרטיסי אשראי, הונאה בכרטיסי אשראי, וקבלת דבר במרמה. השניים התקינו קורא שפתיים בכספומט וזייפו כרטיסי אשראי.

על פי כתב האישום, התקינו הנאשמים בתוך הפתח המיועד להכנסת כרטיסי החיוב בכספומטים, התקן אלקטרוני הקורא ומעתיק את המרכיבים של כרטיסי החיוב של הלקוחות מתוך הפס המגנטי, זאת בעת הכנסת כרטיסי החיוב לפתח הכנסת הכרטיס בכספומט. בסמוך הם אף התקינו מצלמה נסתרת אשר כוונה לאזור לוח המקשים של הכספומטים ושצילמה את הקוד הסודי של כרטיסי החיוב בזמן הקלדתו על ידי הלקוחות.

בהמשך, כך נטען בכתב האישום, לאחר שההתקן פורק מהכספומטים הועתקו כרטיסי החיוב שנקלטו בהתקן, על גבי כרטיסים מגנטיים ריקים. בהמשך, בעזרת הקוד הסודי משכו באמצעות הכרטיסים עשרות אלפי שקלים ממכשירי כספומט בערים שונות ברחבי הארץ. שני הנאשמים עשו זאת במספר רב של כספומטים עד אשר נעצרו.

בסיכומו של דבר הגיעו הנאשמים עוד בטרם תחילת המשפט להסדר טיעון אותו קיבלה השופטת שטרית: "יש לתת משקל לפרק הזמן שהיה נדרש לבירור מלוא העובדות בתיק זה, ולפרק הזמן שהיה נדרש עד לקו הסיום בהינתן שקודם להסדר הטיעון אחז כתב אישום ב 24 אישומים שונים".

"על פי רוב", הוסיפה השופטת בגזר הדין, "הסדרי טיעון מובילים לסיום מלא וסופי של ההליכים בערכאה הדיונית, ובמקרה לפני, לא יכול להיות חולק בדבר החיסכון הציבורי המשמעותי מזמנה של התביעה, גורמי החקירה השונים שעדותם הייתה נדרשת, זמנם של עובדי בית המשפט, שב"ס וגורמים נוספים הנוגעים בתיק, ובמידה כזו או אחרת זמנה של ערכאת הערעור. בנוסף, ניתן לשקול את נתוניהם האישיים של הנאשמים אם כי בהקשר זה אומר כי מעבר לאמירות כלליות, לא הוגשה אסמכתא בקשר עם מצבם הכלכלי והאישי".
______________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שושנה שיטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות