אישום: כתב בכניסה לבת עין "אין כניסה למשטרה"

על רק המתיחות בין המשטרה לבין נוער הגבעות בעקבות מותו של אהוביה סנדק, הוצבה כרזה בפתח ההתנחלות ולפיה המשטרה מסתכנת בכניסתה למקום. בעקבות זאת הועמד לדין תושב צפת בן 19 בעבירה של איומים. אישום נוסף מייחס לו הפרעה לשוטר במילוי תפקידו
רונן לוי |
המחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום בגין איומים, נגד תושב צפת בן 19, אשר תלה כרזה בכניסה לישוב בת עין, לאחר הלוויה של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי, "אין כניסה למשטרה בכניסתכם אתם מסתכנים".

כזכור במהלך חודש דצמבר, במהלך פעילות משטרתית נהרג אהוביה סנדק ז״ל, שהיה ברכב שאחריו נסעו שוטרים. בעקבות כך החלה תסיסה ופעילות נגד כוחות משטרה בבת עין.

לאחר הלוויית סנדק, שהתקיימה בבית הלוויות בישוב בת עין ופיזור חלק מהכוחות, קבוצה של רעולי פנים יידתה אבנים באופן מאסיבי בצורה שסיכנה את השוטרים ששהו במקום.

כעבור מספר שבועות נכנסו שתי ניידות סיור, במטרה לטפל בסכסוך שכנים בישוב בת עין. ביציאת השוטרים מהישוב, הציר עליו נסעו השוטרים נחסם באבנים גדולות.

לאחר שהשוטרים פינו את הציר וחזרו לרכבים, בהמשך נסיעתם וכ-100 מטר מבית הכנסת המרכזי, יצאו ארבעה רעולי פנים ממארב במקום ויידו על הניידות והשוטרים אבנים באופן מאסיבי כאשר בנסיבות האירוע נגרמו נזקים לניידות.

על פי כתב האישום, הדביק הנאשם כרזה על לוח מתכת שהוצב על ציר המוביל לכניסה ליישוב בת עין.

על גבי השלט נכתב התוכן המאיים שלהלן: ״כביש זה מוביל ליישוב בת עין אין כניסה למשטרת ישראל! אתם פוגעים בביטחון תושבי היישוב, רצחתם לנו ילד.. בכניסתכם אתם מסתכנים! ראו הוזהרתם!״ בכוונה ששלט זה יובא לידיעת שוטרי משטרת ישראל האמורים להיכנס לבת עין במסגרת תפקידם ובמטרה לסכל זאת.

שוטרים שעברו במקום הבחינו בשלט שבמקום, קראו את תוכנו והסירו אותו.

על פי אישום נוסף שהוגש נגד הצעיר, בגין הפרעת שוטר במילוי תפקידו, בשטח הררי הסמוך לישוב בת עין, פגש שוטר את הנאשם שנשען אל חומת אבן במקום ואשר היה ביחד עם שני אחרים. באותן הנסיבות, השוטר ביקש מהנאשם להזדהות בפניו, או אז החל הנאשם בהליכה לכיוון כללי בת עין.

השוטר קרא לנאשם לעצור, אך האחרון התעלם מקריאתו והמשיך בהליכה.

השוטר קרא לנאשם לעצור בשנית אך הנאשם הוסיף להתעלם מקריאותיו והחל בבריחה מפני השוטר כשהוא רץ בוואדי לכיוון בת עין עד שנעלם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות