עיתונאי עצמאי נעצר בחשד שהטריד את החשבת הכללית לשעבר, ואז הואשם ברשת שתקף מינית

מבולבלים? גם אנחנו. מאחורי המעצר שביצעה היחידה הכלכלית של 433 נמצא מה שיכול להתברר כנקישות מתוך תיבת פנדורה עצומה ומסואבת, או עוד פייק ניוז מנופח של קיץ 2020. אנחנו רק בתחילת סיפור שיכול עוד להתגלגל, הישארו עמנו
יורם באנר |
החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו (צילום: פלאש 90) ו"אישתון" (צילום מהטלוויזיה)

ליאור קופלוביץ, בלוגר ועיתונאי עצמאי הממותג ברשת בשם "אישתון", נעצר ביום שני על ידי היחידה הכלכלית של להב 433 בחשד שהטריד את החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו. אחרי מעצרו החרימה המשטרה את המסמכים והמחשבים בהם רוכזו חומרי התחקיר עליו עבד, המנסה לחבר בין פרשת הצוללות למתווה הגז – פרשות שאכן נוגעות זו בזו אך צר המקום מלפרט איך. עם פרסום דבר מעצרו צצו ברשת עדויות שונות של נשים המספרות כי אישתון תקף אותן בעבר מינית.

המעצר נעשה בתום חקירה סמויה, ויחד עם אישתון נעצרה גם חברתו לחיים, בחשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדת עד וקשירת קשר לביצוע פשע. השניים שוחררו היום (ג) בתנאים מגבילים, אך החומרים והציוד שלו טרם הוחזרו להם. איגוד העיתונאים פנה למשטרה בדרישה להשיב באופן מיידי את החומרים שכן החרמתם והחזקתם היא פגיעה קשה בחופש העיתונות ובחסיון מקורות.

ליאור קופלוביץ, אישתון, בהופעה בתוכנית לונדון וקירשנבאום

החקירה החלה בעקבות תלונה שהוגשה ביחידת הונאה תל אביב על ידי מיכל עבאדי בויאנג'ו, ששימשה בעבר כחשבת הכללית במשרד האוצר. מהתלונה עלה כי אישתון הגיע לביתה והציג בפניה מצג שווא, תוך שהוא מתחזה לעובד בגוף מודיעיני, והציג בפניה כתבה הנחזית לכתבה שעומדת להתפרסם. זאת על רקע עדות שמסרה עבאדי בויאנג'ו בעבר בקשר לפרשת הצוללות, שנחקרה בלהב 433. בעקבות כך, חקירת התיק הועברה לטיפול בלהב 433. החקירה הסמויה העלתה כי אישתון פעל על מנת להתחקות אחר מקום מגוריה של עבדי בויאנג'ו ומקומות נוספים בהם שהתה, תוך שימוש באמצעים שונים.

פרקליטו של קופלוביץ, גונן בן יצחק, לשעבר מפעיל סוכנים בשב"כ (הנסיך הירוק) וכיום מראשי תנועת "ישראל יקרה לנו" שהיא מהפעילות בהפגנות המחאה נגד רה"מ, תובע מהמשטרה להחזיר ל"אישתון" את החומרים. עם המעצר ביקש עו"ד בן יצחק וקיבל צו שמנע מהמשטרה גישה לכל החומרים שנלקחו – מדובר במחשבים, שני ארגזי מסמכים, דיסקים קשיחים, התקני דיסק און קי ולמעשה כל החומר העיתונאי שאישתון עבד עליו במהלך השנים האחרונות, לא רק בפרשה זו. אישתון וחברתו שוחררו בערב בתנאים מגבילים ובערבות עצמית של 15,000 שקלים.

בדיון היום (שלישי) בפני נשיאת בית המשפט בראשון לציון, כבוד השופטת עינת רון, ביקש עו"ד בן יצחק את החזרת החומרים, וכן צו שימנע מהמשטרה להיכנס לחומרים שנתפסו ברשותה ואשר אינם נוגעים לחקירה ספציפית זו.

עו"ד גונן בן יצחק כתב בטוויטר:

מיכל עבאדי בויאנג'ו, החשבת הכללית לשעבר, נחשבה כמקורבת לנתניהו שאף רצה למנותה למנכ"ל משרד הבטחון, ובהמשך כנציבת שירות המדינה. בכהונתה כחשבת כללית אישרה את מימון רכישת ספינות השטח מטיסנקרופ, בעסקה שהיא חלק מפרשת הצוללות, במהלך חסר תקדים של קבלת הלוואה פרטית מבנק דיסקונט. כשסיימה את תפקידה, לקחה הביתה 6 ארגזי מסמכים. לאחר שהדבר פורסם התבקשה להחזירם, וטרם החזירה.

מיכל עבאדי בויאנג'ו בזמן כהונתה כחשבת הכללית. צילום: מיטל כהן, פלאש 90

עם פרסום המעצר של אישתון, התפרסמו בטוויטר עדויות של לפחות שתי נשים בדבר תקיפות מיניות שביצע, לכאורה, בעבר. לא סביר שיש קשר בין המעצר והתחקיר של אישתון לפרסומים אלו – במקרים רבים, כמו למשל מותו לפני כמה שבועות של העיתונאי יהודה נוריאל, עצם עליית שם של אדם לכותרות מהווה טריגר לנשים שנפגעו ממנו בעבר, ובעידן הנוכחי יותר קל להן לחשוף את מה שחוו. להלן הציוצים הרלוונטיים:

 

______________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות