עבירות מסים במכון הכושר – בעליו נידון לעבודות שירות

בעל העסק הורשע ב-15 עבירות לחוק המע"מ, אולם ביהמ"ש התחשב בנסיבותיו האישיות ובמצוקה הכלכלית שהובילה אותו למעשים שיוחסו לו בכתב האישום. לצד עבודות השירות הוא נקנס גם ב-3,000 שקלים
נעמה כהן |
מס מסים החזרים מע"מ
דוחות מס. אילוסטרציה: evanto

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, גזר על בעלי חדר כושר אשר הורשע ב-15 עבירות לחוק מס ערך מוסף, חודשיים מאסר בעבודות שירות וקנס של 3,000 שקלים ואילו על החברה קנס סמלי של 100 שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, בהם הודו הנאשמים, הנאשמת הינה חברה שניהלה מכון כושר, והנאשם היה בעליה ומנהלה הפעיל.

הנאשמים היו חייבים להגיש למנהל מע"מ, דוחות תקופתיים, במועד ובדרך שנקבעו, בחוק ובתקנות מס ערך מוסף, למרות זאת, הנאשמים לא הגישו במועד, במודע, כנדרש על פי הוראות החוק והתקנות, 15 דוחות תקופתיים.

סכום המס שהתחייב מאותם דוחות, שלא הוגשו במועד, עמד על סך של 287 אלף שקלים, אולם הוא שילם רק 204 אלף שקלים ונותרו חייבים למועד הגשת כתב האישום, סך של כ-83 אלף שקלים וליום הטיעונים לעונש סכום החוב עמד על סך של 60 אלף שקלים.

הסנגור עמד בטיעונים לעונש, על מכלול נסיבותיו האישיות של הנאשם, הדגיש בטיעוניו את הסדר התשלומים שערך הנאשם עם רשות המיסים תוך שציין שההסדר נערך על רקע המצב הכללי השורר במשק עקב מגפת הקורונה, כפיית סגירת מכון הכושר לחודשים רבים וארוכים, והעדר הכנסות. למרות המצב הקשה הזה, הצליח הנאשם להקטין את חובו לרשות המיסים.

עוד הדגיש הסנגור את העובדה כי מדובר בבחור צעיר, כבן 30, המנהל את מכון הכושר כ-7 שנים, אשר נקלע שלא בטובתו, למצוקה כלכלית בעת שביקש לסייע להוריו, להיחלץ מהסתבכות כספית, בעקבות ניסיונם לסייע לאחד מאחיו, אשר שקע בחובות עקב הליך גירושין.

השופט בנג'ו קבע כי בנסיבות העניין, נכון יהיה להשקיף על המקרה כאירוע אחד, נוכח הקשר ההדוק בין העבירות, והמניע העומד ביסוד אי הגשת הדוחות במועד. "מדובר", כתב השופט, "באירוע בו הנאשם נקלע לסחרור כלכלי, ודיווח שלא במועד, וגם כאשר דיווח, דיווח בחסר. הגם שמדובר באירוע אחד, מדובר בריבוי עבירות, ולכך ישנה השלכה, הן לעניין העונש, והן לעניין קביעת מתחם מחמיר יותר".

עוד הוסיף: "אי הגשת דוחות מע"מ במועד, פוגעות בגביית המס התקינה, המושתת על דיווח מסודר, וכן פוגעת בעיקרון השוויון, בין הנישומים השונים, יש לכך השלכות רוחב גדולות יותר, הפוגעות בציבור, כאשר המערכות הציבוריות מבוססות על תשלומי מס".


לצפייה ודירוג כבוד השופט שלמה בנג'ו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות