מנכ"ל עמותה להפעלת בית תמחוי רכש מכספיה דירה – והיא נקלעה לפירוק

באפריל 2018 הגיש רשם העמותות בקשה למתן צו פירוק לעמותת "איכלו רעים" לאחר שהתברר כי מנהלה השתמש בכספיה לצרכיו האישיים. ביהמ"ש המחוזי בירושלים הורה לו להחזיר לקופת הפירוק 847 שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, אביגדור דורות, הורה למנכ"ל לשעבר של עמותת ״איכלו רעים״ להחזיר לקופת הפירוק סך של 847 אלף שקלים, אותם לקח לצורך רכישת דירתו. את הבקשה הגישה מחלקת אכיפה ברשם העמותות.

מדובר בעמותה שהוקמה בשנת 2003 במטרה לתפעל בית תמחוי. באפריל 2018 הגיש רשם העמותות בקשה למתן צו פירוק נגד העמותה, על רקע תלונות על התנהלותה. בין היתר נטען, כי נמשכו סכומים גבוהים ובוצעו רכישות אישיות מכספי העמותה, ששימשו לצרכיו של המנכ"ל לשעבר. במכתב ההתראה לפני פירוק שנשלח מרשם העמותות צויין כי העמותה לא משתפת פעולה עם הרשם, דבר שמונע את בדיקת פעילותה והפיקוח על נכסיה.

בנוסף, בבקשת הפירוק צויין כי הוגש כתב אישום עוד ב-2017 כנגד מנכ"ל העמותה, חברת ועד העמותה והרואה החשבון של העמותה, אשר הודו בעבירות והורשעו. בין היתר, הסתבר כי המנכ"ל משך סכום של 790 אלף שקלים לרכישת דירה, שולמו לרואה החשבון 30 אלף שקלים על מנת שלא ירשום את הדברים בדוח השנתי ועוד.

ביולי 2018 ניתן צו פירוק לעמותה ומונה לה מנהל מיוחד, שעתר בבקשה לחייב את המנכ"ל לשעבר להשיב לקופת הפירוק את הכספים, ובית המשפט כאמור, נעתר לבקשה.

________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אביגדור דורות

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות