נהג המשאית הורשע בגניבה של 150 אלף שקל ממעסיקיו – נידון לעבודות שירות

ביהמ"ש השלום בראשל"צ הסתפק בעונש קל לנהג, בעל עבר פלילי אשר, שהורשע בעבירות של גניבה ממעביד. אף שהפרקליטות דרשה מאסר ממושך בפועל, התקבלה עמדת סנגורו של הנאשם, עוה"ד מור עטיה ואסף גל, שטען כי ענישה מאחורי סורג ובריח תערער את יציבותו
דנה לווינסקי |
ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה 9 חודשי עבודות שירות ריבוי על נהג משאית, אשר הורשע בעבירות של גניבה ממעביד בסך למעלה מ-150 אלף שקלים.

למרות שהפרקליטות עתרה לשנה וחצי מאסר בין השאר מאחר ולנאשם 10 הרשעות קודמות דומות, השופטת רון קיבלה את דברי הסנגורים, עוה"ד מור עטיה ואסף גל, והסתפקה בעונש של עבודות שירות.

על פי כתב האישום הנאשם, שימש כנהג משאית במספר חברות ומספר פעמים במהלך הובלת הסחורה במשאיתו, גנב חלק מהסחורה. פעם אחת גנב סחורה ב-14 אלף שקלים, מחברה אחרת ממנה הוביל חלקי רכב גנב פעמיים סחורה במחיר של כ-122 אלף שקלים.

עו"ד מור עטיה

נציג התביעה שעתר ל-18 חודשי מאסר ציין בטיעונים לעונש כי לנאשם עבר פלילי קודם הכולל 10 הרשעות בגין עבירות שמרביתן דומות לכתב האישום וכי ישנה עבירה שנעשתה בסמוך לתום תקופת התנאי. מנגד, הסנגורים עוה"ד מור עטיה ואסף גל, טען כי ניתן להסתפק בעונש שאינו מאחורי סורג ובריח. "הנאשם שיתף פעולה עם שירות המבחן בכל הזדמנות, חרף מגבלות הקורונה ושירות המבחן הציג את האפקט החיובי של הטיפול. ענישה מאחורי סורג ובריח תערער את יציבות הנאשם והאינטרס הציבורי מחייב כי תינתן לנאשם ההזדמנות להמשיך בהליך השיקומי", אמרו עוה"ד עטיה וגל.

השופטת רון, קיבלה בסופו של דבר את דברי עו"ד עטיה ועו"ד גל והסתפקה בעבודות שירות, לצד קנס של 2,500 שקלים ופיצוי בסך 14 אלף שקלים. "התלבטתי ממושכות בעניינו של הנאשם שבפניי", כתבה השופטת בגזר הדין. "אלמלא הנסיבות האישיות של הנאשם, כמו גם ההליך השיקומי המשמעותי בו החל, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה (כ-4 שנים), וכאשר כתב האישום הוגש כשנתיים לאחר ביצוע העבירות ובתקופה זו לא נפתחו כנגד הנאשם הליכים נוספים, היה מקום להיעתר להמלצת המאשימה ולגזור על הנאשם ענישה מאחורי סורג ובריח".

עו"ד אסף גל
עו"ד אסף גל

"אלא", הוסיפה השופטת, "שכפי העולה מתסקירי שרות המבחן בעניינו של הנאשם, הוא עובר תהליך עקבי ומשמעותי, בכל התסקירים שהוגשו לתיק בית המשפט מתואר נדבך נוסף של התקדמות בהתנהלותו של הנאשם, תפיסתו וגישתו הרגשית וכלל השיקולים הדרושים לעניין מתקיימים מעניינו. דומה כי הנאשם מרחיק עצמו מסביבה עבריינית והסיכוי להישנות העבירות, בכפוף להמשך טיפול, פחת באופן משמעותי וגם לכך יש ליתן את הדעת".

לאתר מור עטיה – עורך דין פלילי

לאתר אסף גל – עורך דין פלילי


לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון


עו"ד מור עטיה – מור עטיה חברת עורכי דין


עו"ד אסף גל

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות