הורשעו באלימות בהליך הפלילי – יפצו באזרחי

שלושה שהורשעו בהליך פלילי בתקיפה קשה במהלך קטטה, נתבעו על ידי הקרבנות בהליך אזרחי ויאלצו לפצות אותם בכ-135 אלף שקל
דנה לווינסקי |
היכה עובד ניקיון: אילוסטרציה של אגרוף
אילוסטרציה

שופט בית המשפט השלום בקריות, יוסף טורס קבע כי 3 נתבעים, שהורשעו בפסק דין חלוט בעבירות אלימות חמורות כנגד התובעים ובני משפחתם, ישלמו גם סכום של 135 אלף שקלים לשניים שנפצעו במהלך התקיפה לא כולל שכ"ט עורך דין, במסגרת תביעת נזיקין אזרחית.

שלושת הנתבעים הורשעו בעבירה שעניינה חבלה חמורה בצוותא, על פי כתב האישום המתוקן שבעובדותיו הודו הנתבעים ועל פיו הורשעו, מדובר היה באירוע אלימות רחב היקף ורב משתתפים, במסגרתו תקפו הנתבעים את קרוב משפחתם של התובעים וגרמו לו לנזקים. למחרת התפתחה קטטה נוספת סמוך לבית קרוב משפחתם של התובעים, במהלכה תקפו הנתבעים את התובעים ואת בני משפחתם.

ביחס לתובעים, הורשעו הנתבעים בכך שחבלו בצוותא באמצעות אלות בראשו של אחד התובעים וגרמו לו לשברים מרובים וחבלת ראש והוא הובל לבית החולים כשהוא מעורפל הכרה, שם עבר ניתוח ואושפז כשהוא מורדם ומונשם. וביחס לתובע השני הורשעו הנתבעים בכך שהכו אותו באמצעות אלות בכל חלקי גופו וגרמו לו שבר בארובת העין, חתך בעפעף, שפשופים מרובים בבטן ובבית החזה וחתכים בקרקפת והוא נזקק לאשפוז.

התובעים טענו בתביעה כי הרשעה זו מובילה למסקנה כי מגיע להם סעד בגין ביצוע עוולות שונות ובהן תקיפה, רשלנות והפרת הוראה חקוקה. אחד התובעים ציין בתביעה כי בעקבות התקיפה נגרמו לו נזקים חמורים. לגרסתו, מאז האירוע עבר טיפולים רבים והוא טרם שב למסלול חייו הקודם. הצדדים הסכימו כי בשל אירוע זה נותרה לתובע נכות רפואית צמיתה בשיעור 15% בשל תסמונת פוסט טראומטית וצלקת בקרקפת. התובע השני טען כי האירוע הקשה הותיר בו גם פגיעה נפשית אך לא הוגשה חוות דעת בנושא זה.

מנגד שלושת הנתבעים טענו כי מדובר באירוע המוני בו נטלו חלק אנשים רבים ואף הם נפגעו בו, כמצוין בכתב האישום. עוד נטען כי בהתאם לחומר הראיות בתיק הפלילי התובעים ובני משפחתם הם שיזמו את האירוע ויש לייחס לתובעים אשם תורם בשיעור מרבי, חרף קיומה של הכרעת דין מרשיעה. ביחס לנזק, טוענים הנתבעים כי לא נותרה לתובע הראשון כל נכות תפקודית והציעו ביחס לרכיב כאב וסבל הציעו הנתבעים פיצוי בסך 24 אלף שקלים וביחס לתובע השני הציעו פיצוי של 2,000 שקלים בלבד.

בסיכומו של דבר הצדדים הסכימו שפסק הדין יינתן על דרך הפשרה. השופט טורס ציין בהחלטתו, כי בסכום הפיצוי הוא הביא בחשבון את טיעוני הצדדים, הממצאים שבהכרעת הדין הפלילית, הפגיעות שנגרמו לתובעים והנכות שנותרה בתובע הראשון. בהתאם לכך קבע כי לתובע הראשון ישולם פיצוי של 110 אלף שקלים ואילו לשני פיצוי בגובה 25 אלף שקלים.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות