7 חודשי מאסר לצעיר שידה אבנים

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הרשיע את הצעיר, 22 ממזרח העיר, בכך שידה אבנים אל עבר מכוניות בשכונת ראס אל עמוד על רקע לאומני. סנגורו: "הא מתחרט על מעשיו, אין מדובר במניע אידיאולוגי"
נעמה כהן |
ידוי אבנים הפרות סדר שטחים פלסטינים
צעירים מיידים אבנים. צילום ארכיון: פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בירושלים, רפי כרמל, גזר שבעה חודשי מאסר בפועל, על צעיר בן 22, ממזרח ירושלים, שהורשע, על פי הודאתו, בעבירה של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בו נסעו יהודים.

מדובר באירוע שהתרחש בחודש אפריל האחרון, בשעת אחר הצהריים, בדרך יריחו בשכונת ראס אל עמוד בירושלים. הנאשם ראה רכב הסעות מתקרב וידה אבן ממרחק של 10 מטרים מהסיבה שמדובר ברכב הסעות של יהודים.

נציגת התביעה, הפנתה למניע שעמד מאחורי מעשי הנאשם, השלכת אבן "אך ורק מאחר שמדובר ברכב המסיע יהודים". נטען כי יש להתייחס בחומרה למעשים מסוג כזה, כאשר פוטנציאל הנזק והפגיעה הנם רבים. המאשימה ביקשה לקבוע מתחם שנע בין 12 ועד 24 חודשי מאסר בפועל.

הסנגור ביקש לאבחן מקרה זה ממקרים בהם נעשו מעשים דומים, אך בחבורה. נטען שמדובר "במקרה חריג שנעשה על ידי בחור נורמטיבי, התסקיר בעניינו חיובי ואין מדובר במניע אידיאולוגי". הנאשם הוסיף בדבריו, כי טעה ולא יחזור על מעשיו. אשתו אמורה ללדת ממש בקרוב. |הוא מצטער ומתחרט על מעשיו", טען סנגורו.

השופט כרמל ציין, כי המעשה אותו ביצע הנאשם, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה המסיע תושבים יהודים, הנו מעשה נפוץ ונפיץ בגבולות העיר ירושלים מזה שנים רבות. "לא אחת", כתב השופט בגזר הדין, "צוין כי מדובר במעשה הטומן בחובו סכנה פוטנציאלית רבה, ועל הענישה לכלול גם הרתעה, הרתעת היחיד והרתעת הרבים… לזכות הנאשם יש לציין עברו הנקי, הודאתו, והעובדה שהאבן לא פגעה ברכב. לחובתו, המניע למעשה. הנאשם, יש להוסיף, פעל בהיותו בגיר, הוא לא נגרר אחר אחרים, אלא יזם את המעשה ושלט בו".

השופט הוסיף: "מדובר במעשה שכיח הטומן בחובו פוטנציאל נזק קשה, מעשה קל ופשוט לביצוע, המבוצע לרוב במגרש הביתי של המבצע, דבר המאפשר הימלטות, ויש בכך סכנה ממשית ומוחשית לשלום הציבור וביטחונו".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רפי כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות