גנב האופניים הסדרתי מתל אביב יחזור להטיל אימה על הרוכבים?

למרות שהורשע בפעם השלישית במספר מקרים של גניבת אופניים, התחשב ביהמ"ש בנאשם וגזר עליו עונש מאסר על תנאי בלבד והפניה לשיקום: "עבירות לא מתוכננות, לא מתוחכמים שבוצעו על רקע התמכרותו לסמים"
אייל חן |

גניבות אופנים, בעיקר חשמליים, הפכו להיות מכת מדינה ומתברר שבית משפט מדי פעם נוטה לרחם על הגנבים. שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דנה אמיר, הסתפקה בהארכת עונש מאסר התנאי אשר הוטל בעבר על גנב אופניים שהורשע בשני תיקים נוספים, זאת מאחר והעדיפה שההליך השיקומי בעניינו ימשיך.

שני כתבי האישום שצורפו הנאשם לפנות בוקר, גנב אופניים מרחוב אוליפנט בתל אביב, ונתפס הנאשם על ידי שוטר סיור לאחר מרדף. שנה לאחר מכן, גנב מחצר בניין ברח' תרס"ט בתל אביב אופניים חשמליים מסוג "RAINBOW" בצבע שחור עם סלסלה, בכך ששבר את מנעול האופניים ויצא מהבניין לכיוון התחנה המרכזית בתל אביב, כשהוא מחזיק את האופניים בידיו, על מנת למכור אותם עבור 100 שקלים לאוכל וסמים. באישום השני נכנס הנאשם באמצע הלילה לרחוב גת רימון בתל אביב וגנב אופניים ונתפס על ידי השוטרים כ-250 מטר מהבניין כשהוא רוכב עליהם.

התביעה ציינה שיש לתת את הדעת לכך, שעבירת גניבת האופניים תביא להפסקה של קנייתם והשימוש בהם ויש להרתיע מפני ביצועה. עוד ציינה התביעה, את הכדאיות הכלכלית לצד העבירה שהיא קלה לביצוע, ועתרה גם לגזירת רכיב כספי, לשם הרתעת הרבים. התביעה גם הגישה את גיליון הרישום הפלילי בעניינו של הנאשם המלמד כי לחובתו 9 הרשעות קודמות, רובן בעבירות רכוש, והפנתה לכך שבעת ביצוע העבירות ריחף מעל ראשו של הנאשם מאסר מותנה בן 6 חודשים, אשר לא הרתיע אותו מלבצע 3 עבירות רכוש נוספות.

השופטת דנה אמיר ציינה כי בכל שלושת האירועים נראה כי "העבירות שביצע הנאשם לא היו מתוכננות, וודאי לא מתוחכמות, וכי בוצעו על רקע התמכרות הנאשם לסמים".

"בנסיבות המתוארות", הוסיפה השופטת, "מבלי להתעלם מכך שהמדובר ב-3 אירועים של גניבת 3 זוגות אופניים במועדים שונים (2 זוגות רגילים וזוג אחד חשמלי), ומכך שלשם גניבת האופניים החשמליים שבר הנאשם את מנעול האופניים ובכך גם הזיק לרכוש, מקרה זה אינו מדגים מידת פגיעה גבוהה בערכים המוגנים".

השופטת ציינה את ההליך השיקומי אותו עובר הנאשם, שהוביל אותה להתחשב בו: "במצב דברים זה מסקנתי היא כי יש לעודד את התקדמות הנאשם, שיקומו ודבקותו במטרה לשנות את אורחות חייו, ולהימנע מעונש שיביא לגדיעת הליך השיקומי המוצלח אותו עבר ועובר. זו מסקנתי אף לאחר ששקלתי את עברו הפלילי המכביד כאמור, ואת החומרה שלצד ביצוע 3 העבירות מושא ההליכים דנן בעת שתלוי ועומד נגדו מאסר מותנה למשך 6 חודשים".
____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה אמיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות