חברת הסיגריות האלקטרוניות כינתה את ד"ר חגי לוין "שקרן מושחת" – ותפצה

ביהמ"ש המחוזי מרכז הכפיל את סכום הפיצוי שנקבע בהליך קודם וקבע כי חברת טייקאייר תפצה את הרופא ב-200 אלף שקל על הוצאת דיבתו וטענה בפרסום נגדו כי הוא "משרת את חברות התרופות"
גילי סיוון-כהן |
פרופ' חגי לוין, צילום: פלאש 90

שנה לאחר ששופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, מירב כפיר, חייבה את חברת טייקאייר, חברה לשיווק וייצור של סיגריות אלקטרוניות, לפצות את ד"ר חגי לוין, בסכום של 100 אלף שקלים, כולל הוצאות, זאת לאחר שפרסמו נגדו בפייסבוק כינויים של שקרן ומושחת, בית משפט המחוזי הכפיל את הפיצויים והורה להם לשלם לו 200 אלף שקלים.

הרקע לתביעה לפני כשנתיים, אז ד"ר לוין, שהינו רופא מומחה בבריאות הציבור ועוסק בין היתר בחקר העישון התראיין בתוכניתה של קרן מרציאנו בערוץ 2 והביע את עמדתו, לפיה הסיגריה האלקטרונית מזיקה לבריאות וכי יש למסות אותה.

יומיים לאחר הריאיון, העלו אנשי החברה לדף הפייסבוק פוסט תגובה ארוך, בו כתבו בין היתר כי הכתבה הינה רצופת שקרים, מבלבלת ומגמתית ואף הוסיפו: "איך לא נזכיר בסוף הכתבה את אחד מהמושחתים הגדולים בתעשיית הבריאות בישראל- ד"ר חגי לוין בכבודו ובעצמו… הגיע הזמן שנגלה מי הוא הדוקטור המושחת שמשרת את חברות התרופות". כעבור מספר ימים שוב כינו את ד"ר לוין מושחת ושקרן והוסיפו את תמונתו שעליה בועת מחשבה ובה כתוב "שקרן מושחת!" וברקע הופיע באנגלית הכיתוב "FAKE NEWS".

ד"ר לוין, הגיש באמצעות עו"ד סער גרשוני, תביעת לשון הרע נגד החברה ועוד לפני כן, קיבלו בחברה מכתב התראה בדרישה להסרה מיידית של הפרסומים, וכן דרישה להתנצלות ולפיצוי, אולם הם לא נענו לכך ואף המשיכו ופרסמו נגדו פרסומים מכפישים. השופטת כפיר, קבעה כאמור כי החברה הוציאה את דיבתו של ד"ר לוין והורתה כאמור על החברה לפצות אותו במאה אלף שקלים.

לאחר הפסיקה הגישה החברה ערר לבית המשפט המחוזי מרכז, על עצם הקביעה כי פרסומים שפרסמה כנגד הפרופסור היו לשון הרע ובמקביל ד"ר לוין הגיש ערעור על כך שהיה על בית המשפט לפסוק סכום גדול יותר.

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, בסופו של דבר דחה את ערעורה של חברת טייקאייר ואישר כי הטענות הפוגעניות והשקריות של בעלי חברת סיגריות אלקטרוניות כנגד פרופ' חגי לוין היוו לשון הרע, זאת לנוכח העובדה שהיו מספר השמצות שנעשו במטרה לפגוע ומכיוון שהמשמיצים לא הביעו חרטה ובית המשפט הגדיל את סכום הפיצויים מ-100 אלף שקלים ל-200 אלף שקלים. בנוסף הורה השופט לחברה לשאת באגרת הערעור שכנגד וכן בשכ"ט עו"ד בסכום של 30 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות