"זו זכות גדולה ללמד סנגוריה"

היא התחילה לעבוד אצל עו"ד אבי חימי עוד בטרם סיימה את לימודי המשפטים שלה, התמחתה בסניגוריה הציבורית ובתשע השנים האחרונות היא מחזיקה משרד משלה, המתמחה בדיני תעבורה ומשפט פלילי
דניאל בן חמו |
עו"ד סיוון כהן

יש אנשים שזורמים. אם אחרים מתחילים לומר שמאן דהוא אשם במשהו – הם נוטים לקבל את זה ולהצטרף לדעה הרווחת. ויש אנשים שמחווטים הפוך, שהנטייה שלהם היא דווקא לערער על ההאשמה המגיעה מצד גורם הסמכות, להעלות קושיות ולקלף את שכבות הנראטיב עד שמגיעים לאמת שמתחת. זהו סוג האנשים שמספק לעולם את פרקליטי ההגנה שלו, וכזו בדיוק היא עורכת הדין סיוון כהן (36).

כהן נולדה וגדלה בפתח תקווה, ולאחר שירותה הצבאי פנתה ללימודי משפטים באוניברסיטת בר-אילן, שם סיימה תואר ראשון ושני בהצטיינות. עוד בטרם סיימה את לימודיה, החלה לעבוד, במסגרת קליניקה פלילית של הפקולטה, במשרדו של לא אחר מעו"ד אבי חימי (כיום יו"ר לשכת עורכי הדין), שהבחין בכישוריה המשפטיים של הסטודנטית הצעירה. עם הסמכתה כעורכת דין, לאחר התמחות בסניגוריה הציבורית, החלה לעבוד במשרדו של עו"ד חימי כפרקליטה מן המניין. "למדתי ממנו כל-כך הרבה. הוא חשף אותי לתיקים שהיו לא רק בולטים תקשורתית, אלא מרתקים מבחינה משפטית", היא אומרת. מאז 2011 היא עומדת בראש משרד משלה, ומתמחה בדיני תעבורה ומשפט פלילי.

עו"ד סיוון כהן, כבוד השופט שמואל מלמד ועו"ד אבי חימי. צולם במסגרת יום עיון והרצאה שהעבירה עו"ד כהן

כהן הפכה לדמות בולטת בקרב הפליליסטים בישראל בזכות שילוב של יסודיות, רוח לחימה ותחושת שליחות. "אני מתייחסת לכל תיק בכובד ראש, קטן כגדול, צוללת לעומקן של הראיות ודולה את הפרטים הקטנים שיש בכוחם להפוך את התמונה עבור הלקוח שלי ולהוביל לתוצאה המיוחלת", היא מספרת.

"אני פוגשת אנשים בנקודת שפל בחייהם, לרוב כשהם עצורים, אזוקים ואני הגורם היחידי המקשר ביניהם לבין העולם החיצון"

"כל תיק הוא מלחמה חדשה וכל לקוח הוא עולם ומלואו. אני פוגשת אנשים בנקודת שפל בחייהם, לרוב אני פוגשת אותם כשהם עצורים, אזוקים ואני הגורם היחידי המקשר ביניהם לבין העולם החיצון באותו שלב. אני למעשה משמשת כשופר לטענות שלהם".

הדבר כמובן נכון ביתר שאת כאשר מוגש נגד הלקוחות כתב אישום וכל עולמם חרב עליהם. "הנאשם הופך להיות הקטן וצריך להתמודד מול הריבון, מדינת ישראל, אשר מאשימה אותו. זוהי סיטואציה לא פשוטה בכלל, פגשתי בנאשמים שאיבדו צלם אנוש".

ביקשנו מעו"ד כהן לבחור כמה דוגמאות מייצגות מתוך שלל התיקים בהם עסקה. "ייצגתי חשוד שהוגש כנגדו כתב אישום שהתבסס רובו ככולו על תלונות שווא מצד אשתו דאז, כאשר הכל מתרחש אגב הליך גירושין עקוב מדם. לפתע אדם הופך מקצין קרבי ואזרח נורמטיבי לאדם מסוכן – המדינה מבקשת לעצור אותו ולהאשים אותו בעבירות חמורות. נמנעת ממנו הזכות לפגוש בילדיו הוא מנושל מנכסיו.

עו"ד סיוון כהן

"לאחר לימוד חומר החקירה בתיק התחוורו כשלים משמעותיים, תשתית ראייתית רעועה והפרת זכויות שלאחר שצוינו בפני בית המשפט, הובילו את בית המשפט לקבל את טענותינו ולהורות על ביטולו של כתב האישום. התופעות הללו של תלונות שווא חוזרות לא אחת על רקע גירושין בין בני זוג ולצערי אני נתקלת בזאת חדשות לבקרים.

"בתיק אחר הוגש כנגד לקוח שלי כתב אישום הנושא לא פחות משישה אישומים של איומים חמורים כלפי גרושתו ובן זוגה. שם נטען שהלקוח שלי איים ברצח גרושתו, בדקירות שלה ושל בן זוגה, הנחת מטענים ועוד האשמות מסמרות שיער.

"ניהלנו מאבק שנמשך שנים, חקרנו כל עד ועד לבסוף נקבע כי לא ניתן לתת אמון בגרסת המתלוננת והלקוח זוכה ממרבית האישומים. לא הסתפקנו בכך והגשנו ערעור לבית משפט המחוזי אשר זיכה אותו זיכוי מלא מכל אשמה". למרות הגאווה על התוצאה המיטבית, עו"ד כהן לא שוכחת ש"אף אחד לא יחזיר לו את השנים והזמן שבזבז בניהול המאבק הזה". לכן, היא מסכמת בפשטות: "ללמד סנגוריה על אנשים מבחינתי זו זכות גדולה."

לאתר של עו"ד סיוון כהן
__________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות