למרות עבר אלים – עונש מקל לתוקף בת זוגו

במסגרת הסדר טיעון נקבע כי הנאשם, תושב אשקלון בן 43, ירצה רק 20 חודשי מאסר למרות עבר פלילי מכביר, שכולל בין היתר הרשעה בתקיפת בת זוג. הפרקליטות הסיכמה לעונש הקל בשל "קשיים ראייתיים בתיק". הנאשם: "אני מתנצל"
גילי סיוון-כהן |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו, קיבל הסדר טיעון, הכולל הסכמה לעונש, וגזר 20 חודשי מאסר על תושב אשקלון, בן 43, בעל עבר פלילי (כולל הרשעה בתקיפת בת זוג), שהורשע בעבירה של פציעת בת זוג, לאחר שדקר אותה בבטנה ובגבה. בתביעה טענו כי עלו "קשיים ראייתיים בתיק".

בהתאם לעובדות כתב האישום המתוקן, בחודש אוגוסט האחרון, שהה הנאשם, יחד עם בת הזוג שלו ואחר בדירתו והם שתו משקאות אלכוהוליים. בשלב כלשהו, מסיבה לא ברורה, ביקש הנאשם מבת הזוג לצאת מהדירה. בת הזוג, התרחקה מהנאשם והלכה לחדרו של האחר, הנאשם הלך אחריה, דחף אותה והפילה ארצה. בהמשך, בעוד הנאשם אוחז בסכין בידו, דקר הוא את המתלוננת שתי דקירות, האחת בבטנה והשנייה בגבה. בשל מעשיו נגרמו לה פגיעות במעי, והיא נזקקה לניתוח ולאשפוז למשך מספר ימים.

כאמור הצדדים הגיעו להסדר טיעון מקל, שכלל הסכמה לעניין העונש, בפרקליטות תרצו זאת כאמור בקשיים ראייתיים, מאחר וכל המעורבים שהיו באירוע שזה למעשה הנאשם, חשוד נוסף ומתלוננת היו שיכורים עד כדי כך שלא זכרו את האירוע למעט המתלוננת שזכרה חלק מהאירוע אבל גם עדותה זו למעשה שם היא מספרת על חלק מהאירוע, נגבתה בשעה שהיא הייתה מטושטשת תחת טיפול רפואי וכן ההסדר הוא גם על דעתה של המתלוננת.

"בתחילת ההליך המתלוננת התנגדה להסדר אך לאחר ששוחחנו עמה והסברנו לה את הקושי שנבע בעיקר מהעובדה ששלושתם היו שיכורים וכמעט לא זכור שום דבר למעט המתלוננת שבסוף כן נתנה פרטים וגם הם כאמור היו תחת השפעה של אותו טיפול רפואי, היא החליטה שהיא כן מסכימה להסדר ולכן ההסדר הוא גם על דעתה", אמר נציג הפרקליטות.

הנאשם עצמו אמר לפני גזר הדין: "אני לא יודע מה להגיד. אני מודה. אניצריך להפסיק ולהתעסק בחינוך ילדים. אני בפברואר אהיה בן 43, אין לנו ילדים משותפים ויש לי ארבעה בנים. הבנים הגדולים שלי בצבא אני רוצה לצאת ולהתחיל חיים נורמליים ולעזור להם. אני רוצה להתנצל אם עשיתי דבר לא טוב".

השופט ליבדרו, קיבל את הסדר הטיעון ופרט לעונש של 20 חודשי מאסר, הטיל על הנאשם גם פיצוי של 3,500 שקלים למתלוננת. "ההסדר אליו הגיעו הצדדים מקל עד מאוד עם הנאשם. דקירת בת זוג ופציעתה מצדיקים ענישה מוחשית וכואבת בדמות מאסר לתקופה ממושכת מזו אשר עליה הסכימו הצדדים. יחד עם זאת, בהתחשב בעובדה שההסדר נשען על קשיים ראייתיים, בהתחשב בעובדה שההסדר גובש לאחר הליך גישור בו השתתפו הצדדים ובהתחשב בהלכות לעניין כיבוד הסדרי טיעון, לא מצאתי לחרוג מההסדר אליו הגיעו הצדדים".

השופט הוסיף: "בעניין זה נתתי דעתי גם להודאת הנאשם, הודאה שיש בה משום קבלת אחריות, חיסכון בהעדת המתלוננת וחיסכון בזמן שיפוטי; בהתחשב בעובדה שלנאשם עבר פלילי שאינו מכביד (הגם שכולל הוא הרשעה קודמת בעבירה של תקיפת בת זוג – לא אותה בת זוג – לפני קרוב לשבע שנים) ובהתחשב בעובדה שההסדר הוא גם על דעת המתלוננת".
__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יובל ליבדרו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות