מאבטח שהיכה אדם במחסום הורשע בתקיפתו, מדוע בוטלה הרשעתו?

ביהמ"ש נענה לבקשת הנאשם והורה על ביטול הרשעתו והטיל עליו 350 שעות לשירות הציבור, הסיבה? הוא נמצא בקורס מאבטחי אישים במשרד רה"מ: "הדבר יפגע פגיעה ממשית בהעסקתו"
רונן לוי |
מאבטח סמוך למעון רה"מ (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, דב פולוק, ביטל את הרשעתו של ראש משמרת במחסום, שהורשע בתקיפה של אדם שהתווכח עם המאבטחים במחסום והטיל עליו 350 שעות של"צ. הסיבה הנאשם נמצא בשלב סופי של קבלה לתפקיד אבטחת אישים במשרד ראש הממשלה, אך אם יורשע לא יוכל להתקבל לתפקיד.

הנאשם הורשע על פי הודאתו בכתב אישום המתוקן בתקיפה סתם, על פי עובדות כתב האישום המתוקן, המתלונן הגיע עם רכבו למחסום והחל להתווכח עם מאבטח ועם חיילת. המתלונן ירד מרכבו תוך שהוא קילל קללות לעבר המאבטח והמצב התדרדר לדחיפות הדדיות בין המתלונן לבין המאבטח. המתלונן נעצר על ידי המאבטחים והשוטרים במקום. בחיפוש שנערך בכליו של המתלונן נמצא גז מדמיע. הנאשם שמש באותו מועד כראש משמרת במחסום. במהלך האירוע הוא נתן שלוש מכות אגרוף לאזור עורפו של המתלונן ובשל מעשה זה, הועמד לדין בתקיפה סתם בתיק דנן.

השופט פולוק שהחליט לבטל את ההרשעה כתב בהחלטתו כי הנאשם, הוא איש נורמטיבי לחלוטין ללא הרשעות קודמות. הוא שירת את המדינה בתפקידים ביטחוניים שונים בהצטיינות ואף נפצע בשירות המדינה. השופט גם לא קיבל את האמור בתסקיר לפיו הנאשם לא לקח אחריות על מעשיו.

"העדר הרשעות קודמות והעדר אירועים דומים", כך נכתב, "למרות כל הזמן שעסק הנאשם בתפקידים ביטחוניים שונים, מעידים כאלף עדים, בניגוד לכתוב בתסקיר, שיש סיכון נמוך להישנות מקרה דומה בעתיד. במילים אחרות, הנאשם הוכיח את עצמו שאין מדובר בדפוס התנהגות ושוכנעתי שמדובר במעידה חד פעמית ויוצאת דופן. גם בניגוד לאמור בתסקיר, אין זה נכון שהנאשם לא לקח אחריות על מעשיו. הנאשם הודה בכתב האישום המתוקן ואמר בשירות מבחן שהוא לוקח אחריות על המעשה ומבין שלא פעל כראוי, הנאשם גם הביע חרטה על המעשה בפני בית המשפט ובשירות מבחן".

השופט הוסיף כי "הנאשם בשלב סיום של קורס לאבטחת אישים במשרד ראש הממשלה. סביר להניח שהוא התקבל לקורס בהתחשב בעבר הביטחוני העשיר ובכך שהגיע לשלב סיום הקורס, שהוא הרשים את מדריכי הקורס ביכולתו. בעקבות האירוע נשוא כתב האישום, הנאשם נאלץ להתפטר מתפקידו בו היה אחראי על 70 מאבטחים. אם בית המשפט מרשיע את הנאשם, הנאשם לא יוכל לסיים את הקורס ולהתמנות לתפקיד באבטחת אישים. דהיינו, הרשעתו של הנאשם תפגע פגיעה ממשית בהעסקתו של הנאשם בתחום הנבחר. אשר על כן, החלטתי שלא להרשיע את הנאשם".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דב פולוק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות