למרות חלוף הזמן: הביטוח הלאומי ידון בערר של נפגעת תאונת דרכים

בית הדין לעבודה הורה לביטוח הלאומי לקיים ועדה רפואית לעררים לנפגעת תאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה, לאחר שמסמכי המוסד לא הגיעו לידיה בזמן
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, סאוסן אלקאסם, הורתה לביטוח הלאומי לקיים בהקדם האפשרי דיון בפני ועדה רפואית לעררים לקביעת דרגת נכות של אישה שנפגעה בתאונת דרכים שהוכרה כתאונת עבודה. בכך קיבל בית המשפט את בקשת באת כוחה של האישה, עו"ד ימית מוריה ישראל, שהערר על ההחלטה לא הוגש באיחור.

מדובר באשה שנפגעה לפני מספר שנים בתאונת דרכים אשר הוכרה כתאונת עבודה. הביטוח הלאומי שלח לה מכתב ובו פירט את החלטת הוועדה הרפואית. ההחלטה קבעה דרגות נכות זמניות בשיעור של 20% לחודשיים וחצי ו-10% לעוד שלושה וחצי חודשים וללא נכות צמיתה בכלל לאחר מכן.

בהחלטת הועדה הרפואית נמסר עוד לתובעת כי זכותה להגיש ערר לוועדה רפואית לעררים בתוך 60 יום ממועד קבלת החלטה זו. מכתב זה נשלח לתובעת בדואר רגיל עם העתק לבאת כוחה.

עו"ד ימית מוריה ישראל

כעבור כמה ימים, נשלחו על ידי הביטוח הלאומי שני מכתבים. האחד, בדואר רשום עם העתק לבאת כוחה בדבר תשלום גמלה לתקופה שלפני קבלת התביעה. השני, בדואר רגיל ובו פירוט אחוזי הנכות שנקבעו לתובעת לרבות הזכאות לתשלום גמלה. ימים ספורים לאחר מכן הופקדה בחשבון התובעת קצבת נכות שאושרה לה. התובעת אישרה את קבלת הכסף אולם טענה כי לא היה לה מושג בנוגע למהות הסכום ששולם.

רק כעבור מספר חודשים, ומשום שמסמכי הביטוח הלאומי הגיעו אליה באיחור, הגישה התובעת ערר על החלטת הועדה הרפואית. אולם התשובה שהתקבלה על ידי הביטוח הלאומי היא כי הערר לא יטופל בנימוק כי חלף המועד הקבוע בדין להגשתו – 30 ימים מהיום בו נמסרה החלטת הועדה. בעקבות כך שלחה ב"כ התובעת בקשה לדון בערר והדגישה כי החלטת הועדה הרפואית התקבלה במשרדה רק כחודש לפני אולם בביטוח הלאומי לא קיבלו את הבקשה.

עו"ד ישראל טענה כי לא איחרה בהגשת הערר, משהחלטת הועדה הרפואית התקבלה במשרדי באת כוחה רק כעבור מספר חודשים, היא לא יכולה הייתה להגישו קודם משלא ידעה על ההחלטה. זאת ועוד, טענה עו"ד ישראל כי דחיית תביעתה "תגרום למרשתה נזק עצום הואיל וקביעת דרגת הנכות כאן חורצת את גורל תביעת נזיקין שהיא מנהלת בנוגע לפגיעה בעבודה".

בית הדין קיבל את עמדת עו"ד מוריה ישראל לפיה ההחלטה התקבלה אצלה באיחור והורה על קיום ועדה רפואית לעררים בהקדם. ה"נתבע לא עמד בנטל הוכחת המועד המדויק למשלוח החלטת הועדה הרפואית כאמור", נכתב בהחלטה. "נוכח הכחשת התובעת קבלת ההחלטה אצלה וטענת באת כוחה כי עותק המכתב התקבל אצלה ביום ב-4 בפברואר 2019, היה מצופה מהנתבע להמציא תעודת עובד ציבור או ראיה אחרת בנוגע למועד משלוח החלטת הועדה הרפואית".

השופטת אלקאסם הוסיפה: "אין מקום ללמוד על המועד שבו התקבלה החלטת הועדה הרפואית אצל התובעת, רק בדרך של הסקת מסקנות. משטוען הנתבע כי המועד להגשת ערר חלף – היה עליו לספק את התשתית העובדתית לקביעה מתי החל המירוץ של אותו מועד. הנתבע לא עשה כן"

_______________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת סאוסן אלקאסם

______________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%99%d7%94-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות