הפרות הנחיות הסגר: מסיבות בירושלים ובחולון; מרוץ סוסים בנגב

תחושת המיצוי מהסגר השלישי נותנת אותותיה: במספר מוקדים ברחבי הארץ חשפה המשטרה התקהלויות, פיזרה את המשתתפים וחילקה דוחות. במסיבה בחולון קפץ אחד הנוכחים מהחלון בניסיון לחמוק מקנס ונפצע קשה
רונן לוי |
קורונה קנסות ירושלים שוטרות
המשטרה אוכפת את מגבלות קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

הסגר שלא נגמר גורם לאנשים לעשות דברים מטורפים על מנת לחמוק מקנס. בחולון המשטרה פשטה על מסיבה רבת משתתפים, כאשר אחד הנוכחים הסתתר מהשוטרים מחוץ לחלון, נפל ופונה לקבלת טיפול רפואי במצב קשה. בדרום המשטרה מנעה מרוץ סוסים.

בסוף השבוע, המשטרה נקראה לאירוע הפרעת מנוחה בעקבות מסיבה בדירה בחולון. השוטרים שהגיעו למקום אתרו מספר רב של צעירים שהיו בדירה והסתתרו מפניהם, ככל הנראה על מנת להימנע מקבלת דו"חות. במהלך זיהוי משתתפי המסיבה בדירה כדי לוודא שאין חייבי בידוד או חולים מאומתים בין הנוכחים, הזעיק אחד המבלים את השוטרים וטען כי אחד המשתתפים לטענתו "קפץ מהחלון".

השוטרים הזעיקו למקום את מד"א ובבדיקת נסיבות המקרה עלה, כי תושב המרכז בשנות ה-20 לחייו נכח בדירה אולם ככל הנראה הסתתר על מדחס המזגן מחוץ לחלון שנשבר וכאמור נפל מטה.

מסיבה נוספת אותרה בירושלים. השוטרים הוזעקו למסיבה רועשת ורוויית אלכוהול שנערכת בשכונת מלחה ובה עשרות משתתפים. השוטרים שנכנסו למקום מצאו מספר רב של מבלים, חלקם תחת השפעת אלכוהול ובין הצדדים החלו עימותים.

תוך כדי כך, במהלך סריקות בתוך המבנה אותרו משתתפים רבים נוספים המנסים להסתיר עצמם מפני השוטרים מתחת לשולחנות, מאחורי וילון, במרתף הבית ובחדרים נעולים, ומספר משתתפי המסיבה שמנסים לטפס באמצעות סולם לטפס על מנת לצאת מעבר לחומת חצר הבית. בנוסף אותרו במקום מספר רב של מכלי "גז קצפת" לאחר שימוש, גז, שלפי המשטרה, המהווה סיכון של ממש לחיי אדם המשתמשים בו שלא לייעודו המקורי.

במהלך פעילות השוטרים לבירור זהות הנוכחים ואכיפה כנגדם בגין הקמת רעש והפרת התקנות והנחיות הסגר, החל צעיר כבן 22 להתעמת עם השוטרים והוא נעצר לחקירה בגין תקיפת שוטרים. פרט אליו, עלה כי מארגנת המסיבה צעירה כבת 29 על פי החשד הינה חולת קורונה ועליה לשהות בבידוד בשל כך. החשוד הצעיר הועבר לחקירה במשטרה והצעירה זומנה לחקירה בתום ימי הבידוד.

במקרה אחר בדרום, שוטרים מנעו קיומו של מרוץ סוסים ומסרו עשרות דוחות לנוכחים במקום. בפעילות משטרתית לאכיפת הנחיות הסגר נערכו שוטרי תחנת ערוער בשטח פתוח סמוך לכביש 25 וביצעו מניעה ואכיפה כנגד משתתפי מרוץ סוסים. לנוכחים נמסרו 28 דוחות בגין הפרת הסגר ו-4 דוחות תנועה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות