עו"ד מור עטיה – להיות סנגור פלילי זה להבין שלכולם מגיעה הגנה משפטית טובה

עו"ד מור עטיה, בעל משרד המתמחה במשפט הפלילי, בצווארון הלבן והכחול, לא חושף את סודות הקסם שמסייעים לו בבית המשפט: "מאמין שלכל תיק יש נקודת תורפה, צריך לחשוב יצירתי"
רונן לוי |
עו"ד מור עטיה

לכל אחד מגיעה הגנה משפטית כשירה, נחושה ומיומנת. לכל אחד?

כן, גם למי שלא רק נאשמים בפשעים המבחילים ביותר המוכרים לחברה האנושית, אלא אף הודו בהם ללא חשד כפייה, ואין כל ספק סביר באשר לאשמתם. גם לכאלה מגיע מישהו שישים את הרגשות האישיים בצד ויכריח את המערכת להתאמץ ולהוכיח ולשכנע את השופט אם היא רוצה להטיל את מלוא העונש הקבוע בחוק.

צריך להיות טיפוס מאד מיוחד כדי לייצג נאשמים מסוג זה.

צריך להיות מיוחד עוד יותר כדי לחולל עבורם ניסים מהסוג שמרתיח את ההמון ההדיוט ומעורר בו יצרים אפלים של לקיחת החוק הידיים. אבל למרבה המזל רובנו אזרחים שומרי חוק.

אנחנו מבינים שפרקליטים כמו עו"ד מור עטיה (בוגר תואר שני באוניברסיטת תל אביב, התמחות בפרקליטות הפלילית, משרד משלו באבן גבירול 133 ת"א) רק עושים את העבודה שלהם. אנחנו רק מקווים שאם אי-פעם נסתבך, בין אם כי סטינו בעוונותינו מדרך הישר או שהואשמנו על לא עוול בכפינו, יימצא לנו בא-כוח שיודע להוציא מים מן הסלע ומתוק מעז כמו עו"ד מור עטיה.

עו"ד מור עטיה

כפי שבוודאי ניחשתם, עו"ד מור עטיה מתמחה במשפט פלילי ובנוסף למיומנות רבה בפשעי "צווארון לבן" הוא ידוע כעושה פלאים בהגנה על נאשמי "צווארון כחול", דהיינו עבירות סמים, אלימות וספציפית בייצוג נאשמים בעבירות מין. מעטים עורכי הדין שלזכותם תקדימים ופסקי דין חריגים רבים כל-כך.

בפברואר אשתקד חילץ עו"ד מור עטיה נאשם בביצוע שני מעשי סדום בילדה בת 12.5 שהודה במעשהו. שירות המבחן המליץ על הרשעה.

עו"ד מור עטיה אף לא הצביע על נזק שייגרם למרשו כתוצאה מהרשעה – הסיבה השכיחה בגינה אנו קוראים על אי-הרשעה – ובכל זאת, התיק הסתיים בלא כתם של הרשעה פלילית על הנאשם.

איך? קוסם לא מגלה את סודותיו ויש גם עניין של צנעת הפרט – ובכל זאת. אלה העובדות.

עוד?

ידוע שהלכת פרי העץ המורעל לא ממש תופסת בישראל כמו בסדרות האמריקאיות שכולנו רואים.

בישראל נוהגת הלכה מקלה מאד לתביעה למשטרה בכל הנוגע לכשירות ראיות והודאות. ובכל זאת, ביוני 2019 הודה נאשם בעבירות החמורות והקשות שיוחסו לו, שדינן עשרים שנות מאסר. הנאשם אף הוקלט בהודאתו זו.

אלא מאי? ההודאה נמסרה לא במהלך החקירה, אלא במהלך הפסקת סיגריה שביקש.

באופן נדיר ביותר קיבל בית המשפט את טענתו של עורך דין מור עטיה, לפיה הובטח לנאשם שהשיחה במהלך הפסקת הסיגריה אינה במסגרת החקירה. ביהמ"ש ביטל את כל הודאות הנאשם מחוץ לחדר החקירות גופו ושלל בכך מן התביעה את "מלכת הראיות" אשר הייתה בטוחה שהשיגה.

כפי שציינו, עו"ד מור עטיה מתמחה בהגנה על אנשים מהסוג שכולנו, בשבתנו כאזרחים פרטיים, היינו רוצים לראות נענשים בחומרה.

אבל ככל שהדם שלנו רותח למשמע העונשים המגוחכים שמוטלים לעתים על טורפים למיניהם, כך בעצם אנחנו מחמיאים למומחיות של הסניגור.

דוגמא לכך אפשר למצוא בתיק מינואר 2019: הנאשם הורשע בביצוע של מאות מעשים מגונים בפומבי, בכך שעמד במרפסת ביתו כשהוא עירום ואונן אל מול גן ילדים. לא זו בלבד, אלא מדובר באדם שכבר הורשע בעברו בעבירה דומה. שירות המבחן קבע שלא ניתן לטפל בו. למרות כל אלה, בית המשפט השית על הנאשם מאסר על תנאי בלבד ושירות לתועלת הציבור. מעצבן? בתלונות יש לבוא אל השופט והתובע. הם אחראים לענישת העבריין. תפקידו של הסניגור עו"ד עטיה הוא דווקא הפוך – והוא ממש טוב בתפקיד שלו.

כאמור על התיקים הספציפיים עו"ד מור עטיה לא מכביר מלים, אבל כן יש לו עיקרון כללי שמנחה אותו: "מאמין שלכל תיק יש נקודת תורפה ושמכל תיק אפשר להוציא תוצאה ייחודית, אם רק משקיעים בו מספיק זמן, מחשבה ויצירתיות".


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות