1,258 מתמחים הוסמכו לעריכת דין

בטקס חגיגי שהתקיים הערב (יום ה') בבנייני האומה בירושלים הוסמכו עוה"ד החדשים. יו"ר הלשכה, עו"ד אבי חימי: "אנחנו שומרי הסף של שלטון החוק ונמשיך להגן עליו בחירוף נפש".
דנה לווינסקי |
יו"ר השלכה אבי חימי ונשיאת העליון אסתר חיות, בטקס הסמכת עוה"ד. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

בטקס החגיגי, שהתקיים הערב (חמישי) בבנייני האומה בירושלים, במעמד כבוד נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי ויושבי ראש מחוזות הלשכה, הוסמכו עורכות ועורכי הדין החדשים. עו"ד חימי אמר במהלך הטקס כי "עצמאותה של הרשות השופטת היא הערובה לכך שמדינת ישראל תהיה דמוקרטיה מהותית, ולא פורמלית, ברוח חזונם של ז'בוטינסקי ובגין".

טקס ההסמכה הועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק ובאתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין. על פי הנתונים, 707 מבין המוסמכים החדשים הן נשים והיתר, 551 הם גברים, ובכך עומד כיום מספר עורכות ועורכי הדין הפעילים בישראל על 73.5 אלף.

בנאומו, פנה ראש הלשכה עו"ד חימי לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת חיות ואמר כי: "אנחנו, עורכות ועורכי הדין, אנחנו שומרי הסף של שלטון החוק – ואנחנו נמשיך להגן על שלטון החוק בחירוף נפש. לשכת עורכי הדין מגנה, ותגנה בקול רם וצלול את הרטוריקה המתלהמת שנשמעת כלפי שלטון החוק ובתי המשפט מאחרוני הטוקבקיסטים ועד לראשי השלטון".

עו"ד אבי חימי. "אנחנו שומרי הסף". צילום: דוברות לשכת עוה"ד

בהמשך דבריו הוסיף עו"ד חימי: "עצמאותה של הרשות השופטת היא הערובה לכך שמדינת ישראל תהיה דמוקרטיה מהותית, ולא פורמלית, ברוח חזונם של ז'בוטינסקי ובגין. עצמאותה של הרשות השופטת היא שאפשרה לנשים להשתתף בקורס טיס, היא שאפשרה לבני זוג מאותו מין להירשם כנשואים וכהורים לילדיהם, היא שמנעה הפלייתן של תלמידות ממוצא ספרדי בקבלה לבית הספר אך בשל מוצאן.

עצמאותה של הרשות השופטת היא הענף עליו נשענת הדמוקרטיה הישראלית – ואני פונה מעל במה זו לכבוד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ואומר לך פעם נוספת, בקול צלול וברור, אנחנו לא ניתן לגדוע את הענף הזה".

הנשיאה חיות פנתה למוסמכים החדשים ואמרה כי האופן שבו יתנהלו עורכי הדין החדשים מול לקוחותיכם ומול בעלי הדין היריבים, יש לו השפעה רבה על תדמיתה של מערכת המשפט לא פחות מתוצאתו הסופית של ההליך ופסק הדין שיינתן בו..

נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

"אנו", אמרה הנשיאה, "ברשות השופטת, מחויבים לפעול ברוח זו, ולשרת את בעלי הדין ואת החברה כולה בהגינות מתוך מודעות להבדל שבין הקשבה לרחשי הציבור והתקופה, ובין רדיפה אחר פופולריות ואהדה. השופטות והשופטים בבתי המשפט ובבתי הדין מצויים כל העת תחת עינו הבוחנת של הציבור".

לאתר אבי חימי – משרד עורכי דין

_______________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%91%d7%99-%d7%97%d7%99%d7%9e%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות